جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد مقدس جمکران

حوزه استاد حوزه گفت: احیای شب نیمه شعبان دارای فضیلت ها و برکاتی از حیث روحی و معنوی می باشد که واقعاً حیف است انسان از آن بی بهره شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان ، سالروز ولادت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ابراز داشت: توصیه بنده به همه این است که از عظمت و فضیلت شب نیمه شعبان و احیای آن غافل نشوند، چرا که شب بسیار عزیزی است و در روایات متعدد داریم که دعا در این شب پرفضیلت مستجاب است.

وی همچنین افزود: احیای نیمه شعبان دارای ارزش و فضیلت بسیاری است که به لطف الهی چند سالی است به برکت تاکیدات خاص علما و مراجع عظام تقلید، کم کم جای خود را در کشور بازکرده است.

استاد حوزه در ادامه با اشاره به این که غسل در شب نیمه شعبان و استغفار باعث آمرزش گناهان است، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) می فرمایند کسی که شب نیمه شعبان را احیا بدارد ، به خدا قسم که جان علی در ید قدرت اوست، حتماً پروردگار عالم جواب خواسته او را می دهد.

وی با بیان این که شب نیمه شعبان شبی است كه درهاي آسمان در آن باز مي‌شود، گفت: اساساً شب نیمه شعبان از چنان اهميتي برخوردار است كه هم‌رديف شب‌هاي قدر قرار داده شده و بهترین فرصت است تا با خدای متعال خلوت کرده و خواسته های خود را از او بخواهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha