شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ پیاده روی عاشقان ظهور در شب میلاد منجی عالم بشریت

حوزه/ یکی از پژوهشگران مهدوی گفت: روایات قابل اعتماد بسیاری وجود دارد که می‌توانیم با تکیه بر آنها آگاهی عمومی جامعه در حوزه مهدویت را افزایش دهیم و مردم را با موضوع رجعت آگاه کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام مهدی جعفرزاده امروز در کمیسیون مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم همایش دکترین مهدویت با اشاره به روایات مرتبط با رخدادهای بعد از ظهور امام زمان(ع) باید جمع‌آوری شود، اظهار کرد: مقاله اعتبارسنجی و طبقه‌بندی روایات رجعت معصومین بعد از امام زمان(عج) یک کار مقدماتی است که باید در آینده تکمیل‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس گفته‌های علامه مجلسی موضوع رجعت در بیش از 50 کتاب مورد بحث قرار گرفته است، عنوان کرد:‌ بیش از 200 حدیث در مورد این موضوع از منابع معتبر نقل شده است؛ جزییات این روایات و احادیث باید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم ابعاد و زوایای رجعت را روشن و نظریه‌های اشتباه را رد کنیم.

این پژوهشگر برجسته مهدوی خاطرنشان کرد: روایات بسیاری قابل اعتماد است که می‌توانیم با تکیه بر آنها آگاهی عمومی جامعه در حوزه مهدویت را افزایش دهیم و مردم را با موضوع رجعت آگاه کنیم.

وی از رجعت پیامبران برای یاری‌رساندن به ائمه اطهار(ع) بر اساس آموزه‌های برخی از روایات یاد کرد و گفت: در بیشتر روایات گفته می‌شود که حضرت علی(ع)‌ برای قیام رجعت می‌کند و دشمنان خود را از بین می‌برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha