جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سهرابی مهدویت

حوزه/ پژوهشگر حوزه منجی و موعودگرایی گفت: حکومت جهانی مورد توجه جدی انبیا بوده و حرکت آنها نیز در راستای تحقق این حکومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صادق سهرابی ظهر امروز در کمیسیون تخصصی سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، در تشریح مقاله جایگاه حکومت عدل جهانی در سیر تاریخی حرکت انبیا، با بیان اینکه عبودیت مساله‌ اساسی است که خداوند از آن به عنوان فلسفه آفرینش یاد کرده است، گفت: عبودیتی که خداوند برای آن عهد گرفته راه درست و استوار برایش معرفی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه براساس آیات قرآن انبیا به دنبال تحقق عبودیت بوده‌اند اظهار کرد: تنها راه تحقق عبودیت با حاکمیت و ولایت اهل‌بیت (ع)شکل می‌گیرد و در این مسیر روایات فراوانی داریم.

این پژوهشگر با بیان اینکه ما با رویکرد تحلیل سلسله روایات، به این بحث پرداختیم خاطرنشان کرد: حکومت جهانی مورد توجه جدی انبیا بوده و حرکت آنها نیز در راستای تحقق این حکومت است.

وی با تاکید بر اینکه عبودیت با تحقق ولایت پاکان هستی است گفت: دولت خداوند به وسیله دولت حضرت مهدی(عج) تحقق پیدا می‌کند و از نظر فلسفه تاریخی انبیاء الهی سیر زمینه سازی و تحقق زمینه‌های حاکمیت حضرت مهدی را عهده دار بوده‌اند و این مساله در روایات به صورت مفصل آمده است.

 پژوهشگر حوزه منجی و موعودگرایی تاکید کرد: ضرورت استفاده از مفهوم منجی برای اجتماع بین ادیان بسیار لازم است زیرا اگر بخواهیم عامل مشترکی بین ادیان پیدا کنیم باید به سراغ بحث منجی برویم؛ همچنین اجتماع ادیان در این روزگاربسیار ضروری تر از گذشته است زیرا امروز در دنیا شرایطی را تجربه می کنیم که در گذشته با آن مواجه نبودیم..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha