چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 415567
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
جشن حرم رضوی

حوزه/ حرم مطهر رضوی همزمان با نیمه شعبان سالروز میلاد با سعادت حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، غرق در نور و سرور و شادی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، جمع کثیری از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) به ویژه حضرت ولی عصر(عج)، همزمان با نیمه شعبان برای عرض تبریک و تهنیت ولادت حضرت ولی‌عصر(ع) به ساحت قدسی امام هشتم، در حرم مطهر رضوی گردهم آمدند.
 
جشن ویژه ولادت با سعادت آخرین منجی عالم، حضرت مهدی موعود(عج) در رواق امام خمینی(ره) همراه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه رضوی برگزار شد.
 
براساس این گزاش، مدیحه سرایی و مولودی خوانی هادی الهی و حاج احمد واعظی، شعرخوانی آقای زمانیان، اجرای سرود گروه تواشیح «ولی‌عصر» و قرائت دعای کمیل از سوی مرتضی طاهری، ذاکر اهل بیت(ع) از جمله بخش‌های این مراسم باشکوه بود.
 
حجت‌الاسلام حسینعلی سعدی، سخنران این مراسم با تأکید بر شناخت امام زمان(ع) گفت: اگر معرفت به امام زمان(ع) نداشته باشیم، با سراب‌هایی که زندگی مادی به ما نشان می‌دهد، نمی‌توان زندگی خود را تنظیم کنیم.
 
وی با بیان اینکه عصر غیبت عصر حیرت و سرگردانی است، افزود: علت مشکلات دنیای صنعتی مدرن، جدایی از خداوند متعال است که این جدایی مسبب نابه‌سامانی های روحی و روانی بشر شده است که ارتباط با خدا و زیارت ائمه اطهار(ع) این مشکلات را حل می‌کند. 
 
رئیس دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره دریای امام‌شناسی است که تمام خواسته‌‌های ما در پایان این زیارت در دو مورد خلاصه می‌شود که ما را جزو کسانی قرار بده که عارف به حق امام هستند و شفاعت اهل بیت(ع) را نصیب ما بگردان.
 
مراسم ویژه زائران غیرایرانی همراه با مولودی‌خوانی، سخنرانی، حلقه های معرفت و برگزاری مسابقه فرهنگی، در رواق‌های کوثر، غدیر و دارالرحمه نیز برگزار شد.
 
 
انتهای پیام/ ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha