پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین دادرس نظامی محجبه دادگاه نیروی هوایی در آمریکا

حوزه/یک بانوی محجبه در میشیگان برای نخستین بار موفق به دریافت مقام دادرسی در دادگاه نظامی نیروی هوایی آمریکا شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabamericannews، یک بانوی محجبه در شهر دیربورن واقع در ایالت میشیگان آمریکا، نخستین بانوی مسلمانی است که موفق به دریافت مقام دادرسی در دادگاه نظامی نیروی هوایی آمریکا در آمریکا شده است.

میسا اوزا 24 ساله در ماه مارس برای مقام دادرسی در دادگاه نیروی هوایی آمریکا درخواست داد و موفق شد نخستین زن محجبه‌ای باشد که یک مقام دادرسی در دادگاه نظامی نیروی هوایی آمریکا را به خود اختصاص دهد. از وظایف شغلی او فراهم سازی خدمات حقوقی برای اعضای نیروی هوایی آمریکا و دفاع از حقوق قانونی خلبانان آمریکایی می‌باشد. از مزایای این شغل سفر به نقاط مختلف، زندگی و کارکردن در نقاط مختلف آمریکا و جهان است.

این زن مسلمان لبنانی تبار در سال 2014 مدرک «قضاوت جنایی» خود را از دانشگاه دیربورن میشیگان دریافت کرده و امسال نیز با مقام ممتاز از دانشگاه حقوق تولیدو فارغ التحصیل شده است. وی همچنین در دومین سال تحصیل خود دوره‌ای را در دانشگاه آکسفورد انگلستان گذرانده است.

این بانوی محجبه در پاسخ کسانی که معتقدند حجاب او ممکن است محدودیت‌هایی در کارش ایجاد کرده و مانع از انجام درست وظایف او شود گفت: شعار نیروی هوایی داشتن ساختار با ثبات و نظم و انضباط بیش از اندازه است، و حجاب نیز در راستای همین فلسفه عمل می‌کند. حجاب من یک دارایی باارزش محسوب می‌شود نه مانع کارم.

وی افزود: من به عنوان یک آمریکایی عرب‌تبار به هویت خود افتخار می‌کنم و امیدوارم سبب الهام‌بخشی به سایر زنان مسلمان و اعراب آمریکا برای دستیابی به مشاغل مشابه شوم. من می‌خواهم سدها را بشکنم. و می‌خواهم الگوی خوبی برای اقلیت‌ها به ویژه زنان مسلمان باشند.

اوزا درباره احتمال بروز تبعیض و اسلام‌هراسی در محل کارش نیز گفت: نباید در برابر نفرت‌ها و تبعیض‌ها ترسید و مرعوب شد، زیرا ترس تنها باعث پیروزی نفرت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha