جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردوی دانش آموزان مدارس اسلامی آمریکا به مدارس غیراسلامی + تصاویر

حوزه/ طی یک طرح جدید، دانش آموزان ۸۰ مدرسه اسلامی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سرتاسر آمریکا، اردوهایی به مدارس غیراسلامی خواهند داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از رویترز، دانش آموزان مدارس اسلامی در آمریکا، به بازدید از دانش آموزان مدارس غیرمسلمان در این کشور می‌روند. هدف مدارس اسلامی از برگزاری این اردوها و گردش‌های علمی، آشنایی فرهنگی میان دانش آموزان بوده است.

این اردوها همچنین بخشی از یک طرح بلندپروازانه هستند که طی آن دانش آموزان نزدیک به 80 مدرسه اسلامی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سرتاسر ایالات متحده آمریکا برای ایجاد تصویر بهتری از مسلمانان، از مدارس غیراسلامی بازدید خواهند کرد.

مدارس اسلامی در آمریکا همچنین قصد دارند تغییراتی در برنامه‌های درسی‌شان ایجاد کنند. جزئیات تغییراتی که قرار است در برنامه درسی و کتب درسی مدارس اسلامی آمریکا ایجاد شود هنوز رسما اعلام نشده، اما به گفته  صوفیه عظمت از شورای مدارس اسلامی در آمریکای شمالی، هدف از این تغییرات ایجاد شفافیت برای دیگران است.

عظمت در این باره می‌گوید: مردم این کشور می‌خواهند بیشتر درباره مسلمانان بدانند. و ما نیز در همین راستا خواستار برگزاری پروژه‌های داوطلبانه مشابه بیشتری در خارج از جامعه اسلامی هستیم.

لیبا امجد دانش پژوه ارشد 19 ساله آکادمی اسلامی در برنت‌وود نیویورک درباره بازدید علمی از دبیرستان سنت آنتونی در هانتینگتون می‌گوید: گاهی اوقات مسلمانان جامعه امروز ما از قضاوت دیگران درباره خودشان احساس نگرانی می‌کنند. غیرمسلمانان نیز می‌ترسند و نگران هستند ما افراط‌گرا باشیم.

کریس بیرینه دانش آموز 17 ساله دبیرستان سنت آنتونی نیز درباره بازدید مسلمانان می‌گوید: من پیش از این برخورد زیادی با مسلمانان نداشته‌ام. و ما معمولا مسلمانان را افراط‌گرا تصور می‌کنیم. به نظر راه حل این مشکل برگزاری نشست‌های مشابه است.

طبق آخرین آمار منتشر شده از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا، مسلمانان پس از یهودیان دومین گروه مذهبی می‌باشند که بیش از سایر اقلیت‌ها هدف حملات نژادپرستی و تبعیض آمیز قرار دارند. به علاوه گزارش اخیر منتشر شده توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) نشان داده که اسلام‌هراسی در سال 2016 نسبت به سال گذشته، 57% افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha