پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه تبیین سبک زندگی اسلامی

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران گفت: یکی از موضوعات اساسی که دشمن در دستور کار خود قرارداده، تغییر سبـک زندگی خانواده های ایرانی است که بیشتر از طریق شبکه های ماهواره ای انجام می شود تا با ایجاد این تغییر بتواند به باورها و اعتقادات مردم خدشه وارد کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم انسیه چیتگر، صبح امروز در نشست راه های ترویج سبک زندگی اسلامی که در مدرسه علمیه خواهران شهرستان بویین زهرا برگزارشد، به مسئله مهم سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: ارائه  مدلی جامع از سبک زندگی اسلامی، در جامعه‌ امروز ایران، خصوصاً با توجه به رابطه‌ متقابل فرهنگ و سبک زندگی، امری ضروری به نظر می‌رسد که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

وی ادامه داد: سبک زندگی با هویت، ارزش‌ها و فرهنگ یک جامعه ارتباط متقابل  دارد، بنابراین سبک زندگی یک جامعه بر فرهنگ آن تأثیر می‌گذارد. امروز غرب همواره جهت تسلط و استعمار بر سایر کشورها و مخصوصاً بلاد اسلامی از عنصر ترویج سبک زندگی غربی استفاده می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: یکی از راهبردهای غرب در راستای تغییر سبک زندگی، تضعیف نهاد خانواده به وسیله‌ تغییر هویت زنان مسلمان است که با القای زن‌محوری، تضعیف نقش مرد، تضعیف نقش مادری و همسری، کم ارزش جلوه دادن خانه ‌داری و ارزشمند جلوه دادن مشاغل بیرون از منزل، مصرف‌زدگی ابتدا به تغییر نگرش زنان مسلمان و در نتیجه به تقدس‌زدایی و سست کردن پایه‌های خانواده می‌انجامد.

وی ادامه داد: مسئله‌ مهم دیگر تغییر سبک ساده‌ زیستی است که تا همین چند سال اخیر بر خانواده‌های ایرانی حاکم بود، اما به تدریج مبدل به زندگی تجملاتی شده است و در این مسأله هم بیشترین تلاش غرب در تغییر روحیه‌ زنان بوده است، زیرا آنان هسته‌ اصلی خانواده را تشکیل می‌دهند و بر نوع نگرش همسر و فرزندان بسیار اثرگذار می‌باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اگر بخواهیم کتاب الهی را مبنای آداب و مناسک و سبک زندگی خودمان قرار دهیم باید آن را در همه‌ عرصه‌های زندگی لایه‌های مورد توجه قرار دهیم وامور زندگی خود را مبنای قرآنی قرار دهیم .

 چیتگر خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات اساسی که دشمن در دستور کار خود قرارداده، تغییر سبـک زندگی خانواده های ایرانی است که بیشتر از طریق شبکه های ماهواره ای انجام می شود تا با ایجاد این تغییر بتواند به باورها و اعتقادات مردم خدشه وارد کند و  گامی اساسی در براندازی نظام اسلامی  بردارد.

وی اظهار کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی برگرفته از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) که در حقیقت سرچشمه آن قرآن کریم است، و یک هدف ارزشمند محسوب می گردد. لذا ما وظیفه داریم که جامعه ی هدف خود را با ترویج سبک زندگی اسلامی براساس قرآن و احادیث و فرمایشات مقام معظم رهبری همگام و همراه سازیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha