جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

مدیر موسسه قرآنی بقیةالله(عج) بجنورد از آموزش ۵ هزار نیروی قرآنی از آغاز فعالیت این موسسه تاکنون خبر داد و گفت: به‌طور میانگین از ابتدای تأسیس این مرکز تاکنون سالانه ۵۰۰ قرآن آموز تربیت و آموزش دیده‌اند.

مدینه قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های این مرکز از ابتدای تأسیس تاکنون اظهار داشت: این مرکز از سال 85 مجوز فعالیت خود را از سازمان تبلیغات دریافت کرده است و طی این مدت طرح‌های قرآنی و آموزشی زیادی برگزار کرده است.

مدیر موسسه قرآنی بقیةالله(عج) بجنورد با بیان اینکه در طول مدت فعالیت این مرکز کلاس‌های قرآنی در رشته‌های مختلف را برگزارشده است، افزود: پنج هزار نیروی قرآنی خواهر و برادر از ابتدای راه‌اندازی این مرکز تاکنون آموزش‌دیده‌اند.

قاسمی همچنین با اشاره به اجرای طرح ارتقای قاریان استان در این مرکز گفت: این طرح سه سال گذشته و با حضور استاد «مریم خطیب» به مدت یک سال اجرایی شد که در این دوره 30 قاری نمونه موفق به دریافت گواهینامه شدند و در حال حاضر نیز به‌عنوان استاد قرآنی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن، روان‌خوانی، ترجمه کل قرآن، حفظ و قرائت ازجمله رشته‌های آموزشی این مرکز هستند، تصریح کرد: البته طی تفاهم‌نامه‌هایی که با ادارات و دستگاه‌های اجرایی منعقدشده است، کلاس‌های تخصصی و عمومی این مرکز ویژه خانواده‌ها و کارکنان ادارات نیز برگزار می‌شود.

مدیر موسسه قرآنی بقیةالله(عج) بجنورد درباره تکنیک‌های آموزش قرآن کریم و تربیت قرآنی جامعه، گفت: آموزش قرآن باید طوری باشد که در اندازه، فهم، گویش و درک طبقات مختلف باشد که بتواند در امر تأثیرگذاری و تربیت موفق عمل کند.

وی افزود: در جامعه، چشم‌انداز اصلی ما فرهنگ قرآنی است و در کنار این فرهنگ، تربیت قرآنی مهم‌ترین رکن است که باید موردتوجه قرار گیرد.

قاسمی، تقویت ایمان و گرایش به قرآن و عترت، جامعیت و جاودانگی قرآن کریم، توانایی و التزام به تدبر در آیات قرآن کریم، حفظ قرآن کریم، انس با قرآن کریم، اشتیاق به خواندن روزانه و استماع قرآن کریم، آشنایی با روش تدبر و پایبندی به اندیشه و دقت در آیات قرآن، آشنایی با علوم و معارف قرآن و ... را ازجمله اهداف آموزش و تربیت نیروی قرآنی برشمرد.

مدیر موسسه قرآنی بقیةالله(عج) بجنورد با اشاره به اهداف دیگر آموزش و تربیت نیروی قرآنی در جامعه گفت: توانایی خواندن قرآن کریم و درک معنای آیات نیز از دیگر اهداف آموزش است که خواندن صحیح و روان قرآن کریم با تلفظ عربی حروف و حرکات در حد تمایز درک معنای ظاهری عموم عبارات و آیات قرآن کریم باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha