پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ حمد کمال الدین ابوبکر رهبر شیعیان غنا

حوزه/ شبکه ای از حامیان شیخ زکزاکی در تمام کشورهای آفریقایی تشکیل شده که در این راستا فعالیت می کنند و پویشی برای جهانی ساختن مساله شیخ زکزاکی و طرح آن در دادگاه های بین المللی ایجاد شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ حمد کمال الدین ابوبکر رهبر شیعی از کشور غنا که به عراق سفر کرده است گفت: ما برنامه ای برای بین المللی کردن مساله شیخ زکزاکی داریم که هم اکنون در نیجریه زندانی است و رئیس جمهور نیجریه هم دستور داه به خانه وی حمله کنند و بازداشت ایشان در حالی استمرار دارد که وضعیت جسمانی نامناسبی دارد و از سوی دیگر معاون مسیحی رئیس جمهور نیجریه هم از شخصیت های متمایل به شیخ زکزاکی است و انتظار می رود اقداماتی در جهت آزادی وی انجام دهد.

حمد کمال افزود: اکثر مردم نیجریه و آفریقایی ها و حتی جامعه مسیحی خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی هستند و اکنون شبکه ای از حامیان شیخ زکزاکی در تمام کشورهای آفرقایی تشکیل شده که در این راستا فعالیت می کنند و پویشی برای جهانی ساختن مساله شیخ زکزاکی و طرح آن در دادگاه های بین المللی ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور نیجریه بسیار مریض است و نمی تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد و با مردم دیدار داشته باشد و معاون او که یک مسیحی است به شیخ زکزاکی متمایل است و انتظار می رود بتواند در رجهت آزادی وی کمک کند و ما نیز برای آزادی ایشان تلاش می کنیم و ان شاء الله به زودی آزاد خواهد شد.

شیخ محمد کمال الدین ابوبکر در ادامه سخنان خود با انتقاد از دولت نیجریه گفت: نیجریه فقط ادعای دموکراسی دارد، اما این دولت هیچ توجیهی برای نگه داشتن شیخ زکزاکی در زندان ندارد و اکنون هیچ اتهامی متوجه ایشان نیست و این در حالی است که دولت نیجریه همچنان ادعای دموکراسی دارد، اما معلوم نیست این چه دموکراسی است که شیعیان در آن اجازه فعالیت ندارد!

وی افزود: به نظر می رسد اقدامات دولت نیجریه علیه شیعیان به تبعیت از سیاست ها و دستورات آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از گسترش تشیع در نیجریه و آفریقا باشد؛ چراکه نیجریه کشوری بزرگ و پر جمعیت است و بزرگ ترین کشور آفریقایی است که اگر تشیع در آن منتشر شود، به تمام آفریقا منتقل خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha