جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان گفت: این مدرسه از نظر تعداد طلاب ممتاز دارای رتبه نخست در بین مدارس علمیه سطح استان خراسان شمالی است.

حجت‌الاسلام امید سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: مدرسه علميه آیت‌الله حکیم(ره) شيروان است ازنظر تعداد طلاب ممتاز در سطح علمي ممتاز در خراسان شمالي داراي رتبه نخست است.

وی با بیان اینکه این برتری نشان‌دهنده هوش و استعداد علما و طلاب این مدرسه علمیه است، افزود: همچنین مدرسه علميه آیت‌الله حکیم(ره) شيروان ازنظر تعداد طلاب ممتاز در سطح علمي ممتاز در بين مدارس علميه استان‌های سه‌گانه خراسان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان همچنین با اشاره به جایگاه شاخص حوزه علمیه استان ازنظر سطح آموزشي، گفت: مدارس علميه خراسان شمالی از لحاظ سطح آموزشي در بين مدارس علميه استان‌های سه‌گانه خراسان جايگاه ویژه و برتری دارند که نمونه بارز مدارس علمیه برتر استان، مدرسه علميه آیت‌الله حکیم(ره) شيروان است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز در سفر به خراسان شمالی به استعداد خیز بودن استان اشاره کردند و همچنین با اشاره به جایگاه برخی علمای برجسته‌ این منطقه در کشور فرمودند: استان خراسان شمالی شایستگی تأسیس یک حوزه‌ علمیه ‌کامل و دارای سطوح عالی را دارد.

حجت‌الاسلام سعادتی تصریح کرد: بر همین اساس و در راستاي تحقق رهنمودهاي مقام معظم رهبری، سال گذشته سطوح سه و چهار در حوزه علميه استان خراسان شمالی راه‌اندازی شد.

وي ادامه داد: با اين اقدام در سال گذشته براي نخستین بار دروس خارج فقه، اصول و تفسیر در استان به‌صورت حضوري تدريس شد که مدرس دروس خارج فقه و تفسیر حوزه علمیه استان حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی و مدرس درس خارج اصول هم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قربانی است.

مسئول پژوهش حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بيان اينكه درس خارج عالی‌ترین سطح دروس حوزوي است، گفت: با راه‌اندازی سطوح سه و چهار در مدارس علميه استان مهاجرت طلاب و روحانيان براي ادامه تحصيل به حوزه‌های مشهد و قم و درنتیجه مقيم شدن آن‌ها در اين شهرها كاهش يافت.

وی با بیان اینکه امسال مقرر است تا 100 طلبه برادر در این مدرسه پذیرش شوند، اظهار داشت: این 100 طلبه برادر قرار است  در سطوح یک و دو تحصیلی حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل شوند.

وی با بیان اینکه 10 نفر از اساتید و مدرس اعزامی و بومی کار آموزش طلاب جدیدالورود را بر عهده‌دارند، خاطرنشان کرد: مسئله جذب و پذیرش طلاب نخبه هم یکی از راه‌های ارتقای سطح حوزه علمیه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جعفر جعفری IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 0
    با عرض سلام و آرزوی توفیقات روز افزون برای همه طلاب و سربازان امام زمان عج بنده مدرس پایه ۱_۹حوزه علمیه استان فارس هستم با توجه به جاذبه های فعالیتی وسطح علمی حوزه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان مشتاق به فعالیت و تدریس درین حوزه هستم چنانچه این حوزه درین زمینه نیرو نیاز دارد با بنده تماس بگیرید ومن الله التوفیق