پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) شهرستان سراب گفت: طلاب و اساتید مدرسه با اقامه و شرکت در نماز های جماعت مساجد شهرستان و شرکت در برنامه های مدارس آموزش و پرورش، حضور اجتماعی فرهنگی خود را در جامعه عملی می کنند.

حجت الاسلام سید رضا قدسی مدیر مدرسه علمیه المهدی شهرستان سراب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با تشریح فعالیت های این مدرسه، گفت: مدرسه علمیه المهدی  سال ۱۳۹۳ تاسیس شد و هم اکنون تعداد ۶۲ طلبه در پایه های یک، دو و سه در این مدرسه علمیه در حال تحصیل هستند و ۷ استاد نیز به صورت تمام وقت و پاره وقت مشغول خدمت رسانی هستند.

وی افزود: تعداد ۲۷ نفر از طلبه های این مدرسه علمیه در المیپاد علمی طلاب استان آذربایجا شرقی که هفته گذشته در تبریز برگزار شد، شرکت کردند.

حجت الاسلام قدسی با اشاره به رشد میانگین علمی طلاب مدرسه علمیه المهدی سراب تاکید کرد: امسال تعداد ۲۰ مقاله علمی از سوی طلاب این مدرسه جهت شرکت در جشنواره علامه حلی تدوین و نگاشته شد.

مدیر مدرسه علمیه المهدی شهرستان سراب خاطرنشان کرد: کارگاه های علمی ویژه طلاب در طول سال جهت افزایش توانمندی های علمی و پژوهشی آنان برگزار می شود. همچنین در طول سال دو بار مرتبه با خانواده های طلاب این مدرسه جلسه برگزار کرده و از نزدیک به گفتگو و تبادل نظر می پردازیم.

حجت الاسلام قدسی در ادامه با اشاره به تاثیر فرهنگی حضور طلاب و اساتید مدرسه در این شهرستان عنوان کرد: اساتید حوزه علمیه سراب در برنامه های مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا می کنند و از نزدیک با دانش آموزان در ارتباط هستند.

مدیرمدرسه علمیه المهدی(عج) شهرستان سراب افزود: طلاب و اساتید مدرسه با اقامه و شرکت در نماز های جماعت مساجد شهرستان، ضمن تشویق مردم به شرکت در مساجد، حضور اجتماعی فرهنگی خود را در جامعه عملی می کنند.

وی تاکید کرد: حضور پررنگ طلاب در مراسم اعتکاف هایی که در طول سال در این شهرستان برگزار می شود، تاثیرات فرهنگی بسیاری را در فضای فرهنگی و معنوی این شهرستان برجای گذاشته است.

حجت الاسلام قدسی همچنین با اشاره به تعداد طلبه های شهید این شهرستان تصریح کرد: شهرستان سراب ۶ شهید طلبه را تقدیم نظام اسلامی کرده که یادواره شهدای طلبه هر سال در این مدرسه علمیه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام