پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجاب فاطمی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: سلیقه‌ای عمل کردن و هم‌راستا نبودن اقدامات دست‌اندرکاران بحث حجاب و عفاف از مهم‌ترین دلایل کم اثر بودن فعالیت‌های این بخش به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف عامل رشد جامعه به‌ویژه به لحاظ معنوی و فرهنگی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اهمیت دادن به مسئله عفاف و حجاب سبب واکسینه شدن جامعه در برابر انواع توطئه‌های شوم فرهنگی دشمنان می‌شود، افزود: رعایت حجاب و عفاف مانند حصاری برای غلبه بر نفوذ فرهنگی دشمنان است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان خراسان شمالی تصریح کرد: بدحجابی به‌ عنوان یک آسیب مهم اجتماعی علاوه بر داشتن آثار زیان‌بار سبب از هم پاشیدن کانون خانواده‌ها می‌شود و باید با آن مقابله جدی کرد.

وی با بیان اینکه عملکرد سلیقه‌ای از مهم‌ترین دلایل کم اثر بودن فعالیت‌ها در بخش عفاف و حجاب است، گفت: سلیقه‌ای عمل کردن و هم‌راستا نبودن اقدامات دست‌اندرکاران بحث حجاب و عفاف از مهم‌ترین دلایل کم اثر بودن فعالیت‌های این بخش به شمار می‌رود. یکی دیگر از این عوامل فعالیت‌های یکسان برای اقشار گوناگون و متمایز جامعه بدون توجه به نیازها و عدم تمرکز بر روی سیاست‌گذاری برای هر قشر به‌صورت ویژه و خاص است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: پرداختن به مسائل دینی و حوزه ارزش‌ها به‌ویژه مواردی چون حجاب و عفاف باید مبتنی بر اصول برنامه‌ریزی‌شده و هماهنگ با نیازهای مخاطبان بوده و با ابزار مناسب صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی تصریح کرد: اگر در برخی موارد نتیجه مناسبی در فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی حاصل نمی‌شود به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی و تبلیغ و سلیقه‌ای عمل کردن افراد است که اگر این مسائل مرتفع شود؛ بخش اعظم مشکلات مربوط به مقوله حجاب و عفاف رفع می‌شود.

وی یادآور شد: دشمنان درصدد دور کردن ملت ایران از دین هستند و ترویج بدحجابی نیز جزء این توطئه‌های شوم بوده که با استفاده از تمامی ابزارها و روش‌ها بر روی آن تمرکز شده است

وی مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان گفت: ناهنجاری‌های جسمی و روحی، کاهش تمایل به ازدواج، افزایش ناهنجاری‌های خانوادگی و بالا رفتن آمار طلاق از اثرات پدیده شوم بدحجابی در جامعه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha