پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ایازی

حوزه/ استاد خارج فقه حوزه علمیه خراسان گفت: حوزویان علاوه بر تذکر نسبت به اخلاقی سیاسی در انتخابات، مردم را برای انتخاب اصلح راهنمایی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ایازی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد درباره جایگاه مردم در انقلاب و نظام اسلامی و اهمیت حضور آنان در انتخابات، گفت: همان طور که امام خمینی(ره) نیز بر این نکته تأکید فراوانی داشتند، مردم صاحب انقلاب اسلامی هستند و اسلام در حکومت داری همواره جایگاه و شأن والایی برای آنان قائل بوده و صاحب منصبان را خدمتگذاران شان می داند.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات به این معناست که مردم در سرنوشت خودشان حق دخالت دارند و باید این گونه باشد، ابراز کرد: این که فردی، مسلمان و غیرمسلمان، معتقد به نظام اسلامی یا غیر معتقد بگوید من در انتخابات شرکت نمی کنم، پذیرفته نیست، چراکه اگر ما در رقم زدن سرنوشت خود دخالت نکنیم، بیگانگان و دشمنان سوء استفاده می کنند.

 استاد حوزه علمیه خراسان ادامه داد: شرکت در انتخابات پیش رو و همه انتخابات آینده لازم و ضروری است و البته باید این انتخاب با بصیرت و بینش صحیح نیز همراه باشد، اما در مرحله نخست، حضور حداکثری اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب، فضلا و اساتید حوزوی در بیان احکام اسلامی، اخلاقیات اسلامی، بایدها و نبایدهای اجتماعی و بسیاری زمینه های دیگر نقشی اساسی در جامعه دارند، خاطر نشان کرد: در زمینه انتخابات نیز با توجه به اهمیت آن باید نقش و جایگاه انتخاب بصیرانه را برای مردم تبیین کنند و در علاوه بر تذکر نسبت به اخلاقیات سیاسی، مردم را برای انتخاب اصلح راهنمایی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ایازی با بیان اینکه شاخصه اصلی در انتخاب اصلح، خدامحوری است، گفت: مردم در انتخاب خود باید بسیار دقیق باشند و فردی را انتخاب کنند که اعمال، رفتار، گفتار و سابقه او نشان دهنده چنین شاخصه ای باشد.

وی افزود: دین مبین اسلام به مسئله نیت اهمیت بسیاری داده است و به نظر می رسد فرد اصلح در قدم اول باید قصد و نیت خدمت به اسلام، نظام اسلامی و مردم را داشته باشد و باید این نکته را تشخیص داد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: اگر مردم نتوانستند به درستی تشخیص دهند که شاخصه های اصلح در چه فردی بارزتر است، می بایست از افراد متدین، متقی و با بصیرت راهنمایی بگیرند.

وی همچنین، رعایت اخلاق در انتخابات را بسیار مهم دانست و ابراز کرد: نامزدها و طرفداران شان اخلاق را رعایت کنند و مردم این مسئله را در طول مدت تبلیغات و برگزاری انتخابات مدنظر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ایازی پس از مشخص شدن فرد منتخب، رعایت اخلاق اسلامی با مدد از قانون کشور نیز اهمیت دوچندانی دارد که باید توسط همه به ویژه نامزدهایی که در انتخابات موفق نبوده اند، مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/313/25

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ّFuck you IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    0 0
    شما نزدیک 40 ساله مردم یاری کردید بسه...