پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست اساتید حوزه با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی

حوزه/ تلاش ها و زحمات علما و مؤمنینی که در مسیر تعالی، حفظ اندیشه و هویت مسلمان شیعی تلاش می کنند، از مصادیق کارهایی است که اجر و عظمت پاداشش قابل درک و توصیف نیست و بنده از هرکاری برای کمک به شما مضایقه نمی کنم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله وحید خراسانی امروز در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمود خلیل زاده امام جمعه، مدیر مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت و رئیس مجلس شیعیان آلمان اظهار داشتند: حفظ هویت شیعیان؛ به ویژه در اروپا بسیار مهم است.

ایشان ابراز داشتند: در روایتی آمده است؛ در روز محشر گروهی با وضعی غبطه انگیز و خاص به صحنه  قیامت وارد می شوند و اهل محشر در حالی که متعجب هستند از نام و نشان آنان سؤال می کنند، ندا می آید که اینان کسانی هستند که در زمان غیبت از ایتام آل محمد(ص) [شیعیان اهل بیت] محافظت نموده و آنها را از شبهات حفظ کردند.

این مرجع تقلید پس از ذکر این روایت خطاب به رئیس مجلس شیعیان آلمان و سایر علماء و روحانیون و افرادی که در مراکز اسلامی و مجلس شیعیان آلمان فعالیت می کنند، خاطرنشان ساختند: اجر شما بسیار بالاست و مردمی نیز که در این گونه کشورها و با وجود مشکلات فراوان دینشان را حفظ می کنند از اجر چند برابری برخوردار می شوند.

ایشان با ذکر روایتی از پیامبر اعظم(ص) که فرموده است: «من و حمایت کننده از یتیم در بهشت همسایه هستیم»، تصریح کردند: تلاش ها و زحمات علما و مؤمنینی که در مسیر تعالی، حفظ اندیشه و هویت مسلمان  شیعی تلاش می کنند، از مصادیق کارهایی است که اجر و عظمت پاداشش قابل درک و توصیف نیست و بنده  از هرکاری برای کمک به شما مضایقه نمی کنم.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در پایان بیان داشتند: در آنجا شیعیان را به قرآن خواندن روزانه عادت دهید و به آنها بگویید که آن را به امام عصر (ارواحنا لک الفداه) هدیه کنند که ان شاء اللّه با این عمل در دنیا و آخرت محفوظ می مانند.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین محمود خلیل زاده نیز در ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شیعیان در آلمان گفت: هم اکنون با وجود مجلس شیعیان آلمان و مراکز متعدد اسلامی شیعی، تلاش های پیگیر و جدّی  در جهت آموزش و حفظ هویت اسلامی شیعی نسل جوان  انجام گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده مراکز اسلامی شیعی سطح آلمان که به صورت هماهنگ با مجلس شیعیان آلمان  در جهت شناسایی و پوشش دادن به خانواده های  شیعی پناهنده به آلمان انجام گرفته است، گزارشی از فعالیت ها و خدمات مجلس شیعیان آلمان و مراکز اسلامی شیعی سطح آلمان در این خصوص ارائه کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha