جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست میان ادیانی در یکی از استان‌های کانادا

حوزه/ عده ای از رهبران اجتماعی، فعالان دینی، سیاستمداران و شخصیت‌های برجسته‌ کلیساها در مرکز اسلامی ساسکاچوان در کانادا گرد آمدند تا پیشاپیش فرارسیدن رمضان را جشن بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، درحالی که هزاران مسلمان کانادایی خودشان را برای فرارسیدن ماه مبارک رمضان آماده می‌کنند، بیش از 100 تن از رهبران اجتماعی، فعالان دینی، سیاستمداران و همچنین شخصیت‌های برجسته کلیساها از سرتاسر استان ساسکاچوان در کانادا در نشست میان ادیانی در آستانه ماه رمضان در مرکز اسلامی این شهر گردهم آمدند. برگزارکنندگان این نشست را ایجادکننده پلی میان اعضای جامعه دانستند.

سبرینا حق، یک بانوی مسلمان و عضو انجمن اسلامی ساسکاچوان در این نشست گفت: مردم اکثرا برای پرسیدن سئوالات‌شان در خصوص اسلام نگران هستند. به همین جهت نیز خوب است که ما به سراغ مردم برویم و تلاش داشته باشیم دین را برای آن‌ها توضیح دهیم. هنگامی که ما گفتگو را آغاز کنیم مردم نیز پرسیدن سئوالات‌شان را آغاز خواهند کرد.

رمضان یک تمرین معنوی با تاکید بر امور خیریه

وی در توصیف ماه مبارک رمضان گفت: رمضان یک تمرین معنوی می‌باشد که در آن بر امور خیریه تاکید شده است.

فیصل خان دبیر انجمن اسلامی ساسکاچوان نیز درباره درک رنج فقرا و گرسنگان در ماه رمضان صحبت کرده و گفت: نخست درک می‌کنیم که مردم فقیر و گرسنه چه احساسی دارند و این به ما کمک می‌کند درباره آن‌ها دلسوزانه‌تر و با مهربانی برخورد کرده و در نتیجه در انجام اعمال خیریه ثابت قدم‌تر باشیم.

وی درباره نشست میان ادیانی نیز گفت: این گردهمایی فرصت ارزشمندی است که سبب می‌شود مردم ما را بشناسند. ما هرساله این مراسم را برگزار می‌کنیم. این مرکز مانند یک خانه امن برای ماست.

رمضان مسلمانان کانادا 26 می 2017 آغاز شده و تا 24 ژوئن ادامه دارد. مسلمانان ایالت ساسکاچوان همچنین قصد دارند عید فطر را به شکل گسترده‌ای در یکی از استادیوم‌های این شهر برگزار کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha