سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

حوزه / مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان این که حکومت مهدوی نیازمند کارگزار متعهد است، نه برنامه، گفت: اگر ائمه اطهار(ع) هر‌کدام کارگزاران خوبی داشتند، قیام می‌کردند و حکومت تشکیل می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شنبه شب در حرم مطهر رضوی با تبیین «انقلاب اسلامی و مقدمه‌سازی انقلاب جهانی مهدوی» اظهار داشت: شرط اجرای بهترین برنامه‌ها تنها وجود ولی‌خدا در صدر حکومت نیست، بلکه غیر از صدرات که در دست ولی‌فقیه است باید مدیران میانی پاک‌دست و پاک اندیش باشند و جز برای پول خدمت نکنند در غیر این صورت اگر رأس حکومت حضرت امیرالمؤمنین(ع) هم باشند حکومت موفق نمی شود.
 
وی تصریح کرد: اگر مدیران میانی در اندیشه سوداگری و سودآوری از خدمت باشند، حتی رسول خدا(ص) هم در رأس حکومت باشند، این حکومت موفق نمی شود و اگر مدیران پاک‌باخته و دلهای باصفا نداشته باشند امام زمان(عج) هم در صدر باشند این حکومت موفق نخواهد نشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه علت تأخیر ظهور، نبود مدیران صالح است، ادامه داد: کسی که برای ظهور دعا می کند در واقع از خدای خود تمنای 313 نفر صالح در میان توده‌های عظیم انسانی و ایمانی را دارد تا امام زمان(عج) برگردند و این مایه شرمندگی تمام نخبگان جامعه است.
 
مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: امیرمومنان(ع) با وجود اینکه چهارهزار نفر شاگرد داشتند، فرمودند: اگر 40 نفر یار واقعی داشتم قیام می‌کردم؛ امروز نیز اگر 313 نفر افراد شایسته در حد انصار ولی‌الله الاعظم در میان سیاسیون، حوزویان و دانشگاهیان باشد، دلیلی ندارد حضرت(عج) ظهور نکنند و مردم در شکنجه و ظلم باشند.
 
مناظرات فاقد سؤالات کلیدی بود
 
وی در ادامه به مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه در مناظره های نامزدهای انتخابات یک سؤال کلیدی مطرح نشد، اظهار داشت: اشتباه بزرگ این مناظرات پرداخته نشدن به کارگزاران دولت بود؛ از نامزدها پرسیده نشد چه کسانی را به کار خواهند گمارد که آیا شایستگی‌هایی که می‌خواهید به کار بگیرید با توجه به ملاک‌های حاکمیت مهدوی و معیارهایی که حضرت علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر بیان فرمودند، افراد صالحی خواهند بود؟! 
 
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه در مناظرات انتخاباتی کاندیدهای ریاست جمهوری فقط درباره "برنامه"‌ سؤال می شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه ها به دولت مربوط نیست و اصل برنامه‌ها در مجلس مطرح و تصویب می‌شود، از رؤسای جمهور احتمالی آینده درباره "برنامه" پرسیده می‌شد؛ مگر برنامه تا چه اندازه درد مملکت را دوا می‌کند!
 
وی با تأکید بر اینکه باید سراغ درد اصلی حاکمیت دینی رفت نه برنامه، ادامه داد: از نامزدها باید درباره توانمندی به کارگیری بهترین مدیران پرسیده می‌شد که اگر در هر سه جلسه مناظره این موضوع بحث می‌شد باز هم کم بود، آیا توانمندی به کارگماردن کارگزارانی صالح دارند که برای حقوق کار نکنند و  اینکه چگونه به دنبال چنین افرادی هستند.
 
ضرورت به کارگماردن کارگزاران صالح
 
مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ادامه داد: هزار و 400 سال است که حضرت مهدی موعود(عج) برنامه دارند، اما آدم شایسته پیدا نمی‌شود که با آنها حکومت تشکیل دهند، اگر ائمه اطهار(ع) هر‌کدام کارگزاران خوبی داشتند، قیام می‌کردند و حکومت تشکیل می‌دادند.
 
وی افزود: عالمانی که حق را پنهان می کنند مورد لعن خداوند هستند، بنابراین با صراحت می گویم مدیران میانی لایق مدیرانی هستند که با کم‌ترین بودجه بیشترین خدمت را ارائه کنند و بتوانند شور و عشق برای خدمت را در کارکنان خود ایجاد کنند و انگیزه کارکنان را برای خدمت تغییر دهند که رسیدن به منافع خود و موقعیت‌های دنیوی انگیزه خدمتشان نباشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: "برنامه" در مقابل "توانمندی سازماندهی مدیران لایق"، اهمیتی ندارد بنابراین برای انتخاب رییس جمهور باید به این موضوع توجه کرد که کدام‌یک از نامزدها این توانایی و استعداد را دارند.
 
وی تصریح کرد: اگر هرم مدیریتی کشور در قوه مجریه با مدیران کارآمد و هوشمند درست تنظیم شود، برنامه خود به خود تولید می‌شود و کسی رفتار غلط و غیرکارشناسانه انجام نخواهد داد در واقع مدیران میانی با همدیگر تشریک مساعی و هم‌اندیشی کرده و خلأها پر می‌شود.
 
سازماندهی مدیران در غرب به واسطه پول
 
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران با بیان اینکه غربی‌ها این مسئله را با پول حل کرده‌اند و رشد آنها نتیجه مدیریتی است که با پول مدیر می کنند، مطرح کرد: رشد تکنولوژی همراه با جنایت در جهان، رشد ثروت همراه با غارت کشورهای جهان سوم، رشد صنعت و سرمایه گذاری با فقیر کردن محرومانه جامعه، با له کردن طبقه مستضعف یک طبقه برخوردار ساخته‌اند.
 
انتهای پیام/ ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha