جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ یکی از مسائلی که حقیقتا لازم است بانک ها، توجه کنند وتا کنون درکشور عملی نشده؛ بحث دیرکرد های وام است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهرامروز در دیدار مدیر عامل بانک صادرات استان قم، برخدمت رسانی و حمایت بیشتر از اقشارکم درآمد، محروم، مستضعف و فقیر تاکید کردند و گفتند: باید به این دسته از افراد که مشکلات زیادی در زندگی و معیشت دارند، کمک و رسیدگی کرد.

معظم له بیان داشتند: اسلام دستور داده باید در کمک و یاری کردن افرادی مانند والدین، اقربین بعد همسایه و مساکین را بر دیگر افراد مقدم داشت و نباید از این دستور سرپیچی کرد.

ایشان افزودند: اعمال اقسامی دارد،‌بعضی ها مانند نیت، حجمی ندارد و بعضی اعمال حجم دارد؛ کوچکی عمل دلیل بر بی ارزشی آن نیست و چون پاداش دهنده خدای متعال است؛ مهم قصد و نیت است، اگر عمل صادقانه باشد  ارزش آن بیشتر است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: بسیاری از افراد ،کار خیر انجام می دهند، اما فکر می کنند اگر به مردم نگویند  عمل او ضایع می شود درحالی که این گونه نیست، چون هنوز این حقیقت را درک نکردیم که خدا پاداش دهنده است.

معظم له با بیان اینکه انسان نباید خود را گرفتار حقوق مردم کند و متأسفانه بعضی افراد حتی روی شیطان را سپید کرده اند  و در خانه به همسر و فرزندان اذیت و آزار رسانده،حقوق و نفقه آنها را نمی دهند و خانه را برای آنان، تبدیل به زندان کرده اند.   

ایشان عنوان کردند: یکی از مسائلی که حقیقتا بانک ها  لازم است توجه کنند و تا کنون درکشور عملی  نشده،  بحث دیرکرد های وام است؛ دیرکرد حقوق  مردم است نمی دانم فردای قیامت چه پاسخی خواهند داد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اگر مسئولین بانک ها بتوانند در عرصه دیر کرد با مردم کنار بیاند و مشکلات جامعه را حل کنند، قطعا توانستند گام بزرگی در عرصه بانک داری اسلامی بردارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha