سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مهدویت

حوزه/ کارشناس مهدویت، شرط محقق شدن زندگی اسلامی و مهدوی را به مرحله عمل رساندن مبانی اعتقادی و اخلاقی دانست و گفت: پیاده کردن و رعایت مباحث مهدوی در زندگی در گرو احساس نیاز و رسیدن به مرحله اضطراری است که انسان ها باید به این مرحله برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام جوانشیر، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت، در نشست «سبک زندگی مهدوی» در مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری با استناد به روایتی از امام صادق ( علیه السلام) محبین اهل بیت(ع)  را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: گروه اول کسانی هستند که در ظاهر و باطن دوستدار اهل بیت(ع) هستند، گروه دوم محبین باطنی و کسانی هستند که قلباً اهل بیت(ع) را دوست دارند، ولی در ظاهر نشان نمی دهند و گروه سوم هم قلباً  اهل بیت(ع) را دوست ندارند ولی به خاطر منافع، در ظاهر خود را محب نشان می دهند.

وی در ادامه با تاکید بر تاثیرگذاری ظاهر انسان بر باطن او، خاطر نشان کرد: طلابی که بعد از ورود به حوزه از اعمال عبادی غیر واجب فاصله می گیرند باید بدانند در شمار دسته سوم قرار می گیرند.

 کارشناس مباحث مهدوی، با ضروری خواندن تاسی به سبک زندگی اهل بیت (علیهم السلام) تصریح کرد: یک طلبه باید بتواند سبک زندگی مهدوی را در زندگی خود پیاده کند تا به علو درجات در نزد خداوند متعال برسد.

وی با الگو خواندن طلاب برای مردم جامعه، شرط محقق شدن زندگی اسلامی و مهدوی را به مرحله عمل رساندن مبانی اعتقادی و اخلاقی دانست و گفت:  پیاده کردن و رعایت مباحث مهدوی در زندگی در گرو احساس نیاز و رسیدن به  مرحله اضطراری است که انسان ها باید به این مرحله برسند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha