چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: راهنمایی و رانندگی باید مردم را نسبت به اهمیت رعایت قوانین ترافیکی آگاهی دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار داشت: برای رفع مشکلات ترافیکی، ابتدا باید به معنای ترافیک بپردازیم و ماهیت آن را تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه ترافیک و تصادف را نباید اشتباه گرفت، گفت: بی‌نظمی‌ها و عدم رعایت قوانین مشکلات ترافیکی را در جامعه به وجود می‌آورد، ولی تصادف‌ها ممکن است در جاده‌ای خلوت و بدون هیچ مشکلی به وجود آید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: آموزش‌ها باید در دو حوزه برنامه‌ریزی شود که یکی از این موارد، آموزش در ارتباط با چگونگی پیشگیری از مشکلات ترافیکی در شهرها است. موضوع بعدی در ارتباط با آموزش‌ها بحث مردم است که باید دید چگونه مردم باید در برابر مشکلات ترافیکی و همچنین نحوه رانندگی و رعایت قوانین توسط آنها اقدام کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بیشترین آموزش‌ها باید در این حوزه انجام شود، ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که در کاهش بار ترافیکی در شهرها می‌تواند موثر باشد، استفاده کمتر مردم از خودرو‌های شخصی است.

وی تصریح کرد: این موضوع به وسیله تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی محقق می‌شود و در صورتی که بتوانیم این اقدام را انجام دهیم و زمینه استفاده مردم از خودروهای عمومی را فراهم کنیم، بخش قابل توجهی از خودروهای سطح شهر کم می‌شود و ترافیک روان می‌شود.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: علاوه بر این موضوع بحث اهمیت رعایت قوانین و مقررات هم باید بین مردم تبیین شود، چرا که اگر مردم بدانند رعایت قوانین چه اهمیتی در زندگی آنها دارد، به هیچ عنوان خلاف قانون عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha