جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نبوی ، معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نبوی، مرزبندی با دشمن را نشانه انقلابی گری دانست و گفت: مبلغان باید با همه توان معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح و انقلابی را بر اساس رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور، ظهر امروز در همایش بصیرتی مبلغان حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه رسیدگی به مسائل فرهنگی کشور، باید جزء برنامه‌های اصلی کاندیداهای ریاست جمهوری باشد، اظهار داشت: از نامزدهای انتخاباتی انتظار داریم علاوه بر توجه بر مسائل اقتصادی و سیاسی در مباحثی همچون فرهنگ که به دیانت مردم بر می‌گردد نیز اظهار نظر کرده و برنامه‌هایشان برای اصلاح فرهنگ جامعه را بیان کنند.

وی رمز پیروزی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را توجه به خدا و معنویت عنوان کرد و گفت: وقتی خرمشهر آزاد شد، امام خمینی(ره) فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و علاوه بر آن نیز در آیات بسیاری از قرآن کریم به صراحت مطرح شده که «منشأ همه نعمات و برکات، خداوند متعال است»؛ از این رو نامزدهای انتخاباتی باید به مسأله خدا و دین‌مداری توجه شایسته داشته باشند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور، با تأکید بر اینکه اگر یاد خدا در دل انسان‌ها باشد، قطعاً روشنی در جامعه پدیدار و فساد ریشه‌کن می‌شود، تصریح کرد: نباید تعالیم دینی و قرآنی را فراموش کنیم! اگر این چنین شد، همچون برخی از مسئولان به دشمن لبخند زده و حرف از سازش با ابر قدرهای فاسد جهانی می‌زنیم.

وی با بیان اینکه عزت تنها مختص خدا بوده و راه دستیابی به آن، دشمنی با دشمنان خدا و دوستی با دوستان خدا است، اظهار داشت: آیا نمی‌دانید که «أَيَبتَغونَ عِندَهُمُ العِزَّةَ فَإِنَّ العِزَّةَ لِلَّهِ جَميعًا» عزت با دوستی با دشمنان خدا، هیچ وقت حاصل نمی‌شود؟

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر «کُلُّ مَن لم یُحّبُّ عَلَی الدّیِنِ وَ لَم یُبغِض عَلَی الدّینِ فَلَا دِینَ لَهُ»، گفت: کسی که بر اساس دین، دوستی‌ها و دشمنی‌هایش را مرزبندی نکند، دین ندارد.

*ضرورت تبیین معیارهای اصلح

حجت الاسلام و المسلمین نبوی، در پایان سخنان خود، تأکید کرد: مبلغان باید با همه توان معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح و انقلابی را بر اساس رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تبیین کنند. تا إن‌شاءالله شاهد خسران و زیان‌های متعدد در اقصی نقاط کشور نباشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha