شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید علاء الموسوی رئیس اوقاف شیعیان عراق

حوزه/ در پی انتشار یک ویدئو متعلق به درس فقه مربوط به رئیس اوقاف شیعی عراق موجی از انتقادها علیه وی به ویژه از سوی مسیحیان به راه افتاد که سید موسوی با ارائه توضیحات مکتوب به اداره اوقاف مسیحیان و انتشار یک ویدئو دیگر به این انتقادها پاسخ داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به تازگی در پی انتشار یک ویدئو متعلق به درس فقه مربوط به حجت الاسلام سید علاء الموسوی رئیس اوقاف شیعی عراق موجی از انتقادها علیه وی به ویژه از سوی مسیحیان به راه افتاده است. سید موسوی در این ویدئو که مربوط به مسائل فقهی جهاد می باشد، مطالبی را درباره احکام جهاد با اهل کتاب مطرح کرده که برخی افراد با هدف ایجاد فتنه در عراق این ویدئو را منتشر کرده و ادعا کرده اند شیعیان قائل به وجود جهاد با اهل کتاب هستند و همین مساله موجب واکنش تند مسیحیان عراق به این سخنان شده است.

اما در پاسخ به این انتقادها سید موسوی در مورد هدف داعش و تروریست ها برای ایجاد فتنه میان مردم عراق هشدار داد و گفت: ما از همان آغاز درباره این ویدئو توضیحات لازم را برای اداره اوقاف مسیحیان ارائه کردیم و گروهی رسمی را برای توضیح دادن درباره این مساله نزد آنها اعزام کردیم که با استقبال آنها نیز روبرو شد.

وی افزود: علاوه بر این ما یک ویدئو دیگر نیز در این رابطه ضبط و منتشر کردیم و توضیحات لازم برای مردم را مطرح کردیم و گفتیم که این مساله فقهی مطرح شده در درس فقه، مساله ای نظری و مربوط به درسی است که سه سال پیش توسط ما در یکی از مساجد نجف اشرف ارائه شده و به هیچ وجه در مقام تحریک عملی علیه هیچ کدام از گروه های جامعه نیستیم.

رئیس اوقاف شیعی عراق گفت: به نظر می رسد توضیحات مکتوب ما به اداره اوقاف مسیحیان و همچنین ویدئو دوم منتشر شده واقعا برای برطرف کردن اشتباه و شبهه در این زمینه برای کسانی که می خواهند واقعیت را بفهمند کافی است، اما کسانی که همچنان می خواهند فتنه توسعه یابد به زودی روشن می شود که خود آنها مشکل دارند و به دنبال ایجاد فتنه هستند.

وی ادامه داد: برخی دست های خبیث می خواهند این فتنه را گسترش دهند و مسیحیان را بترسانند و من متاسفم که در این مساله فقط به من حمله نشد، بلکه به اسلام حمله شد و برخی به احکام اسلام اهانت کردند.

موسوی تاکید کرد: ما باید هویت افراد پشت پرده این فتنه را شناسایی کنیم و بدانیم چه کسانی هستند که می خواهند به اسلام اهانت کند و با این حال اداره اوقاف شیعیان در جمعه گذشته با صراحت، تکفیر مسیحیان را رد کرد و در مورد هر توطئه بری ایجاد شکاف و تفرقه میان مردم هشدار داد و اینکه ما به مسالمت داخلی و همزیستی میان مذاهب ایمان داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha