شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ناصری یزدی امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد، وحدت و انسجام ملی را مهمترین راهکار تداوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید با دشمن شناسی و وحدت ملی، توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در دیدار حجت الاسلام محی الدینی، امام جمعه جدید شهرستان مهریز که پس از درگذشت حجت الاسلام والمسلمین علی برهان به عنوان امام جمعه این شهرستان معرفی شد با اشاره به اینکه وحدت و انسجام ملی یکی از مهمترین ویژگی‌های تداوم انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: دشمنان هر روز به دنبال توطئه علیه ایران اسلامی هستند، لذا باید با دشمن شناسی و وحدت ملی، توطئه ها را خنثی کرد.

وی در ادامه با بیان این که مردم مهریز مردمی متدین و انقلابی هستند و در راه انقلاب خدمات بسیار ارزنده‌ای انجام داده اند، به ظرفیت‌های بسیار زیادی که در این شهرستان وجود دارد اشاره کرد و افزود: لازم است که زمینه استفاده از این ظرفیت‌ها برای پیشرفت هرچه بیشتر این شهرستان استفاده شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، ارتباط ائمه جمعه با عموم مردم را ضروری دانست و گفت: امام جمعه در هر شهری باید با مردم ارتباط داشته باشند و به فکر رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها تا حد امکان باشند. در صورتی که این اقدام در هر شهری انجام شود، مردم هم احترام و توجه ویژه‌ای به ائمه جمعه پیدا کرده و سعی می‌کنند از توان خود برای پیشرفت استفاده نمایند.

وی به مشارکت جویی جوانان مهریز در امور مختلف اشاره کرد و افزود: مهریز از جوانان بسیار خوبی بهره‌گیری می‌کند و در صورتی که بتوان زمینه جذب مشارکت آنها را در امور مربوط به مهریز بیش از پیش فراهم کرد، بخش زیادی از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه مهریز هم یکی از مباحث مهم در ارتباط با این شهرستان است، گفت: در این زمینه با توجه به پیگیری‌ها و تلاش مرحوم حجت الاسلام برهان، اقدامات زیادی صورت گرفت، ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید بررسی و رفع شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه این شهرستان هم حوزه علمیه خواهران و هم برادران دارد، افزود: باید سعی کنیم نسبت به توسعه این حوزه‌های علمیه به صورت جدی و سریع اقدام کرد و امکان جذب بیشتر جوانان شهرستان مهریز به حوزه فراهم شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha