چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام موسوی . امام جمعه چابهار

حوزه/ امام جمعه چابهار با اشاره به برپایی عدالت در حکومت مهدوی گفت: عده‌ای پشت‌میزنشین با حقوق‌های نجومی و امکانات رفاهی کامل زندگی کنند و در مقابل کارگر زحمتکش معدن با دریافت حقوق ۹۰۰ هزار تومانی از عهده مخارج معیشتی خانواده اش برنیاید، این عادلانه نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید محمد موسوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) ضمن تبیین وظایف منتظران ظهور با اشاره به اینکه امام زمان(عج) حضرت مهدی(عج) برای احیای فرهنگ عدالت در جامعه بشری قیام می کنند، اظهار داشت: شیعه و سنی بر ظهور حضرت بقیة‌الله(عج) اعتقاد دارند و ما می‌دانیم که این امر قطعیت دارد و تحقق پیدا می‌کند بنابراین باید منتظر عدالت اجتماعی باشیم.

امام جمعه چابهار با بیان اینکه مفهوم انتظار این است که برای عدالت آماده باشیم، تصریح کرد: آماده‌باش در مقطع فعلی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم یعنی آماده مقابله با دشمن باشیم و در این وضعیت تفریح، مرخصی، کارهای متفرقه غیر از پاسداری از میهن‌مان لغو است.

وی با اشاره به اینکه دشمن علیه ما سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت دارد، عنوان کرد: برنامه کوتاه‌مدت دشمن، برپاکردن آشوب هنگام انتخابات است و برنامه میان‌مدت آنها در زمینه اقتصاد می باشد که مردم ناامید شوند و از انقلاب فاصله بگیرند، برنامه بلند مدت هم از بین بردن اصل انقلاب است.

این کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئولیت در کشور برقرای عدالت اجتماعی است، مطرح کرد: عده‌ای پشت‌میزنشین با حقوق‌های نجومی و امکانات رفاهی کامل زندگی کنند و در مقابل کارگر زحمتکش معدن با دریافت حقوق 900 هزار تومانی از عهده مخارج معیشتی خانواده اش برنیاید، عادلانه نیست.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در حاکمیت مهدوی که عدالت برقرار است حقوق مکفی را کسی می‌گیرد که سخت‌ترین و مشکل ترین کارها را انجام ‌دهد و بیشتر خدمت کند و مدیرانی که در محل کار و منزل در آسایش به سر می برند از حقوق‌های بالا بی‌بهره‌اند.

وی با اشاره به ویژگی های حکومت مهدوی، تصریح کرد: حضرت مهدی موعود(عج) کشاورزان را  تکریم می‌کنند نه اتاق‌نشینانی که زیر باد کولر روی مبلمان خارجی و با دریافت حقوق های نجومی امرار معاش می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: این عدالت نیست که در جمهوری اسلامی برخی حاشیه امن داشته باشند و به اموال بیت‌المال دست درازی کنند و هر گونه خلاف قانونی با خیالی راحت مرتکب شوند.

امام جمعه چابهار  در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است، افزود: با بصیرت به کسی رأی دهید که پیروِ امیرمومنان(ع) باشد و در مسند حکومت بین اقوام خویش با مردم دیگر فرقی نگذارد. همان طور که آن حضرت درباره عقیل، برادر خود، این گونه عمل کردند.

چرا اکثر افراد خواهان میزنشینی هستند؟

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: این عدالت نیست که آقایان در آستانه انتخابات برای رأی جمع کردن بگویند مخلص مردم اند، اگر راست می‌گویند مردانه تا آخرین لحظه خادم مردم باشند، چنان که رهبر معظم انقلاب فرموده اند: ما هیچ امتیازی نسبت به مردم جامعه نداریم و نوکر مردم هستیم.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج)با عدالت گستری دلها را به سمت خود می‌کشند نه با زر و زور و دروغ، تأکید کرد: منتظر واقعی باید به سمت و سوی عدالت برود، بنابراین باید عدالت را از خانه و خانواده خود شروع کنیم و در جامعه بسط و گسترش دهیم.

 انتهای پیام/ ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha