شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: نماز و حج اجتماعی ترین عبادت اسلام هستند، تفاوت آنها این است که حج فقط یکبار وجوب پیدا می کند، اما نماز مادام العمر می باشد که هرگز ساقط نمی شود، پس می شود نماز را اجتماعی ترین عبادت دین مبین اسلام نام نهاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) کرمانشاه اظهار داشت: در دین مبین اسلام تمام تکلیف ها و اوامر الهی دارای مصلحت و منفعت می باشند که گاهی این مصالح و منافع عمومی و گاهی نیز عبادتی است.

وی افزود: نماز و حج اجتماعی ترین عبادت اسلام هستند، تفاوت آنها این است که حج فقط یکبار وجوب پیدا می کند، اما نماز مادام العمر می باشد که هرگز ساقط نمی شود، پس می شود نماز را اجتماعی ترین عبادت دین مبین اسلام نام نهاد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان این که نماز بهترین معروف خداوند، کانون توجه بشر به خدا و محل اتصال به قدس ربوبی می باشد، ابراز داشت: از معصومین علیهم السلام نقل شده است که اگر می خواهید خداوند تبارک تعالی با شما صحبت کند، قرآن بخوانید و اگر می خواهید شما با خدا صحبت کنید، نماز بخوانید.

وی ادامه داد: دومین کارکرد نماز این است که موجب اجتماع مومنین و مومنات در کنار یکدیگر و تشکیل امت واحده اسلامی می شود. ایجاد یک جامعه ایمانی باعث تقویت امنیت روانی و اخلاقی جامعه و پایداری و عدم لغزش بسیاری از مردم خواهد شد.

حجت الاسلام قلعه بالایی تاکید کرد: وقتی انسان خود را متصل به یک جامعه ایمانی بداند، حداقل حدود آن جامعه را رعایت می کند و این رعایت کردن باعث امنیت اخلاقی در جامعه و در نتیجه پیدایش یک جامعه مطمئن خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه به سومین کارکرد و تاثیر نماز در جامعه اشاره کرد و گفت: ایحاد همدلی، همفکری در کارها در جامعه ایمانی به سادگی میسر می گردد و اگر فردی در جامعه ایمانی با مشکلی برخورد کند، جامعه ایمانی او را تنها نخواهد گذاشت و سعی در برطرف کردن مشکل خواهد رد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha