چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین دوست محمدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین دوست محمدی با تاکید بر این که حضور مردم در انتخابات ضامن امنیت و آرامش کشور است، گفت: طلاب و روحانیون وظیفه دارند با رعایت اخلاق و تقوا، و بدون جناح بندی و سیاسی بازی، مردم را برای انتخاب کاندیدای اصلح راهنمایی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی دوست محمدی، مسئول مدرسه امام موسی بن جعفر(ع) تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و تعیین سرنوشت کشور، اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئله حکومت بر مبنای ادامه‌ رسالت، نبوت و امامت است و در عصر ما به عنوان ولایت فقیه مصداق پیدا می‌کند.

وی با بیان این که مردم رکن اصلی در انتخابات هستند، افزود: حکومت اسلامی علاوه بر این که مشروعیت قطعی دارد، باید به مقبولیت هم بیانجامد تا افراد عادی جامعه واقعاً احساس کنند که در اداره‌ی حکومت نقش اثرگذاری را ایفا می‌کنند. به همین جهت حضرت امام خمینی(ره) مسئله جمهوریت و انتخابات را مطرح فرمودند تا مردم بر اساس دموکراسی اسلامی و دینی، افراد واجد شرایط را برای اداره کشور انتخاب کنند.

لزوم توجه به رفاه و آسایش مردم

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی کسی که اولین انگیزه‌اش تبعیت از اسلام و مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) باشد، و هدف او خدمتگزاری به مردم و ایجاد رفاه، سعادت، آرامش و آسایش برای کل جامعه باشد، باید مورد توجه مردم در انتخاب کاندیدای اصلح باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دوست محمدی ادامه داد: با این که ولایت و حکومت اسلامی از طرف خداوند متعال تعیین شده است، اما اگر کسی واجد همه شرایط و صلاحیت‌ها باشد، ولی عامه مردم او را انتخاب نکنند، آن شخص گرچه حق است، اما نمی‌تواند به عنوان حاکم جامعه باشد، بنابراین نقش مردم در برقراری حکومت اسلامی مؤثر خواهد بود.

برخی با تظاهر به دین مردم را فریب می دهند

وی اضافه کرد: به مردم شریف ایران کسی را انتخاب کنند که انگیزه‌ الهی و ایمانی او، حفظ اصول و مبانی اسلامی باشد و اگر کسی بخواهد با تظاهر به دین، مردم را فریب دهد و آرای آن‌ها را کسب کند، چنین فردی صلاحیت ریاست جمهوری جامعه اسلامی را ندارد.

مسئول مدرسه امام موسی بن جعفر(ع) تهران در بیان معیارهای کاندیدای اصلح ریاست جمهوری، ابراز داشت: مردم عزیز ایران باید با تحقیق و از روی شناخت به کسی رای بدهند که معتقد به مبانی جمهوری اسلامی باشد. دارای تقوا و حسن سابقه باشد. عدالت و دادگستری اولویت اصلی او باشد. محبت و اخوت و برادری را در جامعه نشر دهد. امین و صادق بوده و غیرت اسلامی داشته باشد. و با تعصب عقلانی از مکتب اسلام و حقوق ملت دفاع قاطع نماید.

وی، دشمن شناس بودن و مرعوب نبودن در برابر مستکبرین را از دیگر معیارهای کاندیدای اصلح دانست و گفت: این گونه افراد از هیچ کس جز خداوند متعال نمی‌ترسند. امام صادق(علیه‌السلام) در این زمینه می‌فرماید؛ یکی از معیارهای یقین و ایمان این است که «أن لا تخاف مع الله شيئا» یعنی با داشتن خدا از هیچ چیز نمی‌ترسند.

انتقاد از عملکرد ضعیف برخی مراکز دینی در آگاهی سازی جوانان

استاد حوزه علمیه تهران با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی مراکز دینی در آگاهی سازی جوانان، گفت: برخی مراکز علمی و فرهنگی در زمینه بصیرت افزایی، آگاهی بخشی، رشد، تکامل و تعالی دانش آموزان، دانشجویان و جوانان جامعه چون بسیار ناقص کار کرده‌اند، متاسفانه رسانه‌های خارجی با استفاده از ماهواره و شبکه‌های مجازی توان دگرگونی افکار برخی جوانان را دارند و با تحریف تاریخ اسلام ذهن جوانان را آکنده از شبهات می‌سازند. و تنها راه مقابله با این گمراهی‌ها، افزایش سطح آگاهی‌های مردم است.

آگاه کردن مردم برای انتخاب اصلح، مصداق امر به معروف است

حجت‌الاسلام والمسلمین دوست محمدی در پایان با بیان این که اصل حضور مردم در انتخابات ضامن امنیت و آرامش کشور است، گفت: طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه وظیفه دارند با رعایت اخلاق و تقوا  و بدون جناح بندی و سیاسی بازی، مردم را برای انتخاب کاندیدای اصلح راهنمایی کنند و بدانند که آگاه کردن مردم برای انتخاب کاندیدای اصلح، مصداق امر به معروف است.

انتهای پیام 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha