جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، توجه به پژوهش در مدارس علمیه را با اهمیت دانست و گفت: طلاب و روحانیون برای موفقیت در مسیر علمی باید به شکل برنامه ریزی شده و مدون پژوهش هایی را که منتهی به حل مشکلات جامعه شود، انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در نشستی با مدیر و معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه قزوین، گفت: پژوهش از ضرورت های زندگی بشری است و بی تردید تمام پیشرفت های معنوی، علمی و مادی انسان ها برگرفته از تفکّر، تعمّق، تحقیق و پژوهش می باشد که باید اساتید و طلاب مدارس این امر مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: پژوهش از لوازم ضروری پیشرفت علمی، فرهنگی و اعتقادی به شمار رفته و به همین جهت دو نهاد متولی امر پژوهش در کشور، یعنی حوزه و دانشگاه وظیفه سنگینی در این عرصه بر عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین یادآور شد: از صدر اسلام تاکنون بزرگان به امر پژوهش و نوشتن مطالب علمی تاکید کرده و نمونه آن تربیت پژوهشگران بزرگ در عالم اسلام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، با تاکید بر ضرورت نوآوری در پژوهش، اظهار کرد: با ابزاری که حوزه در زمینه پژوهش در اختیار ما قرار داده است، با نیت الهی به دنبال تحقق اهداف باشیم.

وی توجه به پژوهش در مدارس علمیه را بسیار با اهمیت دانست و گفت: طلاب و روحانیون برای موفقیت در مسیر علمی باید به شکل برنامه ریزی شده و مدون پژوهش هایی را که منتهی به حل مشکلات جامعه شود، انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که طلاب باید با راهنمایی اساتید، مهمترین نیازهای جامعه را شناسایی و پیرامون آنها به تحقیق و پژوهش بپردازند، افزود:  انسان با تحقیق و پژوهش می‌تواند در طول عالم زنده بماند و افراد زیادی از فیض عمل به تحقیقات او بهره مند شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha