پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تظاهرات مردمی بحرین

حوزه/ جمعی ازا انقلابیون بحرین شب گذشته در خیابان ۱۴ فوریه که متصل کننده منامه به پل عربستان است اقدام به تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، جمعیت های انقلابی بحرین حرکت میدانی با هدف ضربه زدن به تجمع نیروهای آل خلیفه در خیابان 14 فوریه که متصل کننده منامه به پل عربستان است، به راه انداختند.

این حرکت که شب گذشته انجام شد منجر به درگیری شدید بین مجریان عملیات و نیروهای آل خلیفه شد به طوری که تظاهرکنندگان خیابان اصلی را با لاستیک های آتشین بستند. این حرکت با شعار "وما بدلوا تبدیلا" در دفاع از آیت الله عیسی قاسم درجریان است.

تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، گروهی از تظاهرکنندگان خشمگین را نشان می دهد که به سمت خیابان اصلی 14 فوریه جایی که همیشه نیروهای پلیس آنجا اقدام به بازرسی می کنند، درحال حرکت هستند.  

این گروه ها، کوکتل مولوتف ها را به سمت نظامیان پرتاب کردند که نیروها باوجود این که این خیابان از سال ها پیش میدان جنگ و درگیری بوده، درمانده شده بودند.

معمولاً انتخاب این خیابان برای اجرای عملیات اعتراض آمیز، پیامی است از "آمادگی انقلابی و بسیجی" برای فعالیت های یکپارچه آینده، بدین گونه که آمادگی کامل برای دور جدید فعالیت " دفاع عمومی" در (31اردیبهشت96/21مه2017) یعنی روز تشکیل جلسه محاکمه آیت الله قاسم، انجام می شود.

* حمایت شهرک های بحرین از اقدامات مردمی

شهرک ها بحرین هم هر کدام به نوبه خود بیانیه جداگانه در خصوص آمادگی خود برای مشارکت در فعالیت های پیش رو که برخی از انقلابیون با عنوان "فداییان تسلیم نخواهند شد" ارائه داده اند، صادر می کنند.

* تظاهرات مردمی در دفاع از العوامیه

در یاری شهرک العوامیه در شرق عربستان که وارد پنجمین روز صحنه درگیری و محاصریه نظامی شده است؛ تظاهراتی در تعدادی از شهرک های بحرین به راه افتاد که از جمله آنها تظاهرات شهرک المعامیر بود که به اعتراض میدان منتهی شد به گونه ای که ستون های آتش در وسط خیابان اصلی شهرک افروخته شد.

از همین طیف اعتراضات در دو شهرک "المصلی" و "اسکان جدحفض" انجام شد که تظاهرکنندگان خیابان اصلی را با لاستیک های آتشین بستند. همچنین در شهرک های "ابووقة" و "البلاد القدیم" تظاهراتی به راه افتاد و مردم عکس شهید "علی عبد الله" که در روز دوم هجوم نظامی آل سعود به شهادت رسید را در دست گرفتند.

در طی تظاهرات که عنوان " قطیف پایدار، یاری ما برای شما آماده است" به خود گرفت، تظاهرات کنندگان شعار هایی را سردادند و به سقوط رژیم آل سعود و آل خلیفه دعوت کردند.

انتظار می رود که مردم بحرین تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیزی را با تداوم هجوم نیروهای آل سعود به العوامیه و شهرک های مجاور، ترتیب بدهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha