جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین عبد الفتاح نواب

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نواب با بیان این که با تعامل سازنده می توان مکتب اهل بیت (ع) را به جهانیان معرفی کرد گفت: مشکلاتی که با مصر و عربستان به وجود آمده به خاطر عدم ارتباط است، اگر روابط حسنه باشد دشمنی ها تبدیل به دوستی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، امروز در دیدار مسئول و مدیران مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، با اشاره به ضرورت فعالیت در عرصه بین الملل گفت: در معاونت سابق بین الملل حوزه های حجت الاسلام والمسلمین زمانی، تلاش های خوبی برای توسعه آن، حتی در استان ها انجام داد و نگاه وی برای این معاونت ویژه بود.

وی با بیان این که باید بزرگان و مدیران حوزه را در جریان فعالیت های انجام شده قرارداد افزود: آشنا سازی مبلغان و روحانیون با نیازهای خارج از کشور، بسیار تاثیر گزار است.

وی با بیان این که سیاستگذار  هرچه به امور اجرایی نزدیک شود، برنامه ریزی صحیح و درستی خواهد داشت افزود: سیاستگذاری حوزه کار مهمی است، ولی مهمتر از آن، شناخت است، نباید حوزه را تنها در قم دید،باید نیازهای آن را شناخت و دیدگاه های اساتید و طلاب را دانست و بر اساس آن برنامه ریزی کرد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه به ضرورت فراگیری زبان خارجی در حوزه اشاره کرد و بیان داشت: با واگذاری صرف زبان آموزی به معاونت آموزش، مشکل مرکز ارتباطات و بین الملل حل نخواهد شد، چون این مرکز می خواهد از زباندانان به عنوان مبلغ، استفاده کند؛ باید این مرکز در خیلی از برنامه های آموزشی زبان آموزی، نقش داشته باشد و براساس نیازهای عرصه بین الملل، آموزش ها صورت گیرد.

وی با بیان این که شناخت افراد خیلی مهم است گفت: باید از طریق اساتید، طلابی که توانمندی فعالیت در عرصه بین الملل دارند به شما معرفی شوند، اگر طلاب توانمند در این عرصه به این صورت شناسایی شوند بسیار موثر خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین نواب  افزود: اگر بزرگان حوزه در جریان فعالیت های عرصه بین الملل قرار گیرند، نگاه آنان به توسعه امور در این عرصه مفید و اثرگذارخواهد بود و احساس مسئولیت بیشتری خواهند کرد.

وی با اشاره به تجربیات خود در بعثه در مکه مکرمه و ارتباط با علمای اهل سنت،تعامل و روابط در عرصه بین الملل را یک اصل دانست و گفت: باید ما با ارتباطات و تعامل مثبت و سازنده با مراکز علمی و علمای جهان اسلام، بتوانیم دیدگاه شیعه و مکتب اهل بیت (ع) را معرفی کنیم.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که اگر ارتباط خوب و سازنده بین علمای جهان اسلام وجود داشته باشد، بسیاری از درگیری ها و اختلافات از بین خواهد رفت خاطرنشان کرد: مشکلاتی که با مصر و عربستان به وجود آمده به خاطر عدم ارتباط است، اگر روابط حسنه باشد، دشمنی ها تبدیل به دوستی خواهد شد.

وی در ادامه، نیاز سنجی در برنامه را بسیار ضروری برشمرد و گفت: اگر در برنامه ها و فعالیت ها، نیاز سنجی، صورت نگیرد و ندانیم  چه چیزی را به مخاطب ارائه می کنیم، هدف اصلی محقق نخواهد شد؛ بنابراین یکی از کارهای ضروری در عرصه رسانه ارتباط و نیاز سنجی است؛ رسانه حوزه به خصوص هفته نامه افق، باید با اساتید و طلاب ارتباط برقرار کند و نظرات  آنان را منعکس و نیازهای آنان را بیان کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha