جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل سعود

حوزه/ نیروهای نظامی رژیم آل سعود در ادامه حملات خود علیه شهرک محاصره شده العوامیه، به جنگ با تعدادی از استان های شرقی عربستان ادامه داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نیروهای نظامی رژیم آل سعود در راستای تداوم حملات خود علیه شهرک محاصره شده العوامیه، به جنگ خود با تعدادی از استان های شرقی عربستان ادامه داد.

روز دوشنبه 25 اردیبهشت ماشین های زره پوش آل سعود با بمب های خوشه ای به مناطق "البحاری" و"القدیح" حمله کرده است که این بمب ها در خیابان ها فرود آمده و خسارت های مالی به اموال مردم وارد کرده است.

* ویرانی مهمانخانه حسینی و تهدید علیه بازسازی مجدد

نیروهای آل سعود در محله "الشریعه" در قطیف اقدام به ویرانی و نابودی یک مهمانخانه حسینی کرده و مسئولین این مهمان خانه را تهدید کردند، که اگر دوباره این مکان را بازسازی کنند، بازداشت خواهند شد.

در شهرک العوامیه، گروهی از جرثقیل های حامل موانع بتونی وارد این شهرک شده تا آن موانع را در این شهر نصب کنند. همچنین شب گذشته صدای تیر اندازی و بمب هایی که از سوی نیروهای آل سعود انداخته شده، در شهرک العوامیه شنیده شده است.

این اوضاع بعد از اینکه نیروهای حکومتی به بهانه بازداشت تعدادی افراد تحت تعقیب و پنهان شده در محله تاریخی "المسوّره" که در شهرک العوامیه واقع است، اقدام به ویرانسازی این محله کرده اند، وخیم تر شده است. این هجوم نظامی رژیم عربستان تا کنون منجر به شهادت تعدادی از شهروندان و آسیب دیدگی دیگران شده و خسارت و ویرانی بزرگی را در اموال و متعلقات مردم وارد کرده است.

* نابود کردن محله تاریخی "المسوّره" با ۴ قرن قدمت

شایان ذکر است که رژیم آل سعود علی رغم اعتراضات بین المللی و سازمان های حقوق بشر که ویرانی این محله تاریخی را تجاوز به حقوق فرهنگی دانسته اند، اقدام به ویرانی این محله کرده است.

تاریخ ساختمان های این محله به بیش از 4 قرن پیش بر می گردد و با سنگ دریا و گل ساخته شده و بیش از سه هزار شهروند در آن ساکن هستند.

گفته می شود که رژیم آل سعود این اقدامات را برای انتقام گیری از اهالی شهرک العوامیه به عنوان مرکز جنبش انقلابی مخالف خاندان سعود در استان شرقی و همچنین به خاطر اینکه العوامیه محل تولد شهید آیت الله نمر باقر النمر که توسط رژیم اعدام شد انجام داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha