شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صاحبان کافی‌شاپ اسلامی، سارقان مغازه را بخشیدند

حوزه/ صاحبان کافی‌شاپی در شهر لستر با گذاشتن پیامی روی درهای شیشه‌ای، سارقانی را که شیشه مغازه آن‌ها را شکسته، اموال آنان را به سرقت برده و باعث خسارات دیگری نیز شده بودند بخشیدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، صاحبان کافی‌شاپی در شهر لستر واقع در میدلند شرقی در انگلستان سارقانی را که شیشه مغازه آن‌ها را شکسته بودند، اموال آنان را به سرقت برده و باعث خسارات دیگری نیز شده بودند بخشیدند.

کافی‌شاپ قدیسان مخا مورد حمله دزدان ناشناس قرار گرفت، با این حال صاحبان این مغازه خشم‌شان را از اتفاقی که افتاده بود فرو خورده و در عوض در پایان روز کاری، پیامی برای سارقان گذاشته و آن را روی درهای شیشه‌ای کافی‌شاپ نصب کردند. این پیام پس از مدتی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و توجه تعداد زیادی از کاربران اینترنتی را به خود جذب کرد. در این پیام نوشته شده است:

ما از اینکه مجبور شدیم روز گذشته کافی‌شاپ را تعطیل کنیم و از شما پذیرایی نکنیم، عذرخواهی می‌کنیم. این پیام را برای کسانی می‌فرستیم که مسبب بسته شدن مغازه بودند.

خشمگین بودن ساده است، همانطور که ما اکنون عصبانی هستیم. با این حال دین اسلام به ما آموخته صبور باشیم و در مقابل کارهای ناشایست دیگران بخشش نشان دهیم. هر آنچه سبب شده شما چنین کاری را مرتکب شوید، ما در مقابل امیدواریم که شما به آسیبی که وارد ساخته‌اید واقف شده باشید، با این حال ما از این حادثه گذشتیم و شما را بخشیدیم...

عمر یکی از صاحبان کافی‌شاپ اسلامی قدیسان مخا در این باره به خبرنگاران گفت: متاسفانه اخیرا به ما دستبرد زده شده و هر چه داشتیم را به یغما برده‌اند. آنچه را که نبرده‌اند را نیز تخریب کرده‌اند. ما تصمیم گرفتیم از این فرصت برای واکنش نشان دادن براساس آنچه دین اسلام به ما آموخته استفاده کنیم، یعنی شیوه مهربانی و آمرزش. ما می‌خواستیم این پیامی برای همگان باشد تا از خودشان بزرگی نشان داده و در شرایط مشابه با دلسوزی و محبت با دیگران برخورد کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha