جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری هفته «بیداری اسلامی» در کالج گرین ریور در واشنگتن

حوزه/دانشجویان مسلمان کالج گرین ریور در ایالت واشنگتن این هفته مراسم متعددی را با عنوان هفته «بیداری اسلامی» برگزار کرده و اجتماعات اسلامی و غیراسلامی را به شرکت در آن دعوت می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن اسلامی کالج گرین ریور در شهر آبورن، واقع در ایالت واشنگتن آمریکا، هفته «بیداری اسلامی» برگزار کرده و اعضای جامعه و اجتماعات غیراسلامی را برای شرکت در مراسم مختلفی که به مناسبت این هفته برگزار خواهند شد، دعوت می‌کنند.

هفته بیداری اسلامی از روز آغاز هفته 15 می تا جمعه 19 می 2017 ادامه داشته و در آن انجمن اسلامی دانشگاه میزبان نشست‌های مختلفی از جمله جلسات سخنرانی توسط تحصیل‌کردگان و اساتید مسلمان آمریکایی، همچنین جلسات نمایش فیلم در محوطه اصلی دانشگاه خواهند بود.

نشست‌های هفته بیداری اسلامی در کالج گرین ریور به ترتیب شامل موارد زیر خواهند بود:

* سخنرانی «زنان در اسلام» و جلسه پرسش و پاسخ با حضور جولیا اسماعیل سه شنبه 16 می.

* میزگرد گفتمان دانشجویی با موضوع «تنوع جمعیتی در اسلام» و جلسه پرسش و پاسخ روز چهارشنبه 17 می.

* نمایش فیلم «بادبادک‌باز یا کاغذپران» روز پنج شنبه 18 می. بابادک باز نخستین اثر منتشرشده خالد حسینی، رمانی به زبان انگلیسی است. این رمان نخستین اثر یک نویسنده افغانستانی به زبان انگلیسی محسوب می‌شود. در سال ۲۰۰۷ فیلمی بر اساس این کتاب ساخته شد. داستان فیلم از زبان امیر اهل افغانستان از تبار پشتون ساکن کالیفرنیا روایت می‌شود که برای نجات یک بچه راهی افغانستان می‌شود؛ افغانستانی که در تحت حاکمیت طالبان است و یکی از سخت‌ترین دوران تاریخ چند هزار ساله‌اش را سپری می‌کند.

* مراسم پایانی این هفته با عنوان «ضیافت میان‌ادیانی» نیز عصر روز جمعه 19 می با حضور اساتیدی از دانشگاه واشنتگن تاکوما برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha