پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: رئیس جمهور اصلح باید بتواند دولتی ایجاد کند که عزت مسلمانان، ذلت منافقان و زمینه‌سازی برپایی دولت کریمه امام زمان(عج) را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان، در سلسله برنامه‌های تبلیغی حرم مطهر رضوی، ویژه شعبان المعظم با سرنوشت ساز دانستن انتخابات ریاست جمهوری، توجه به روحیه کاخ‌نشینی و همچنین حامیان و مخالفان کاندیداها را به عنوان شاخصه تشخیص کاندید اصلح معرفی و تأکید کرد: رئیس جمهور اصلح باید بتواند دولتی ایجاد کند که عزت مسلمانان، ذلت منافقان و زمینه‌سازی برپایی دولت کریمه امام زمان(عج) را به دنبال داشته باشد.

تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: اولین وظیفه ما در این مقطع شرکت و حضور حداکثری در انتخابات به عنوان امری واجب و انقلابی است زیرا تقویت نظام اسلامی که از اوجب واجبات است را به دنبال دارد.

شاخصه‌های شناخت اصلح

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با تأکید بر این‌که مسئله انتخاب اصلح به اندازه حضور در انتخابات از اهمیت سرنوشت سازی برخوردار است، تصریح کرد: برای شناختن اصلح شاخصه‌هایی وجود دارد از جمله اینکه وی باید بتواند دولتی که باعث عزت مسلمانان و ذلت منافقان و ضد انقلاب‌هاست را تشکیل دهد؛ این دو ویژگی در کنار سخت گیری بر کفار و مهربانی با دوستان ویژگی‌های دولت زمینه ساز ظهور و برپایی دولت کریمه امام زمان(عج) نیز هستند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که یکی دیگر از شاخصه‌های انتخاب اصلح، توجه به حامیان و مخالفان اوست، گفت: به طور قطع، حامیان رئیس جمهور اصلح نمی‌توانند آمریکا، اسرائیل، منافقین، ‌غارتگران بیت المال، طرفداران اسلام آمریکایی و مرفهین بی‌درد باشند؛ از این رو باید حامیان و مخافان کاندیداها را بررسی کرد.

وی، شاخصه دیگر انتخاب اصلح را فاصله او با اشرافیت معرفی و اظهار کرد: ما باید فردی را انتخاب کنیم که به عنوان اصلح از اشرافیت و روحیه کاخ‌نشینی فاصله داشته باشد، زیرا نظام اسلامی و حل مشکلات جامعه اسلامی با این روحیه سازگاری ندارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که منتظران همواره وظیفه دارند تا زمینه ظهور و برقراری دولت جهانی حضرت مهدی(عج) را فراهم کنند، گفت: یکی از مهم‌ترین تمهیدات برای ظهور، شکل‌گیری جامعه، نظام و انقلابی است که زمینه ساز ظهور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با تأکید بر این‌که بیانات امام راحل(ره) برگرفته از قرآن و روایات است، ابراز کرد: برای ظهور امام زمان(عج) نشانه‌های فراوانی ذکر شده که بسیاری از آن‌ها مدرک معتبری ندارند و سایر نشانه‌های دارای مدرک معتبر را نیز نمی‌توان با قطعیت  بر مسائل جاری تطبیق داد با این وجود امام راحل(ره) بیداری و انقلاب اسلامی ایران را از نشانه‌های ظهور و سرآغاز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) معرفی می‌کنند.

وی با بیان این‌که نشانه‌های این سخن امام در دنیا قابل مشاهده است، عنوان کرد: امروز میلیون‌ها جوان در سراسر دنیا از ایران، افغانستان و پاکستان تا بحرین و یمن و غیره این آمادگی را دارند تا جانشان را نه تنها برای امام زمان(عج) که برای نائب ایشان فدا کنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به این‌که بعد از انقلاب اسلامی، نظام اسلامی مورد اهمیت‌ و توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: استکبار جهانی و جریان نفاق داخل در طی این چهل سال بارها و در مراحل مختلف انواع توطئه، خیانت و جنایت از ترور و جنگ تحمیلی تا تحریم و جریان فتنه را علیه نظام اسلامی ایران به کار گرفتند با این وجود نظام اسلامی هر روز قدترمندتر از گذشته به کار خود ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و جهانی مطرح است و در همه حوادث منطقه‌ای نقش سرنوشت سازی ایفا می‌کند که نمونه آن را در پیروزی‌های حزب‌الله لبنان، حوادث سوریه و یا همکاری با عراق که در گذشته دولتش دشمن ملت ما بود، می‌توان مشاهده کرد؛ این نقش و تأثیر گذاری امروز مورد اعتراف و اذعان دشمنان نیز قرار گرفته است.

نقش اجلاس تولیت‌های اعتاب مقدسه در هم‌افزایی جهان تشیع

وی به یکی دیگر از نشانه‌های تأثیرگذاری نظام اسلامی در سطح منطقه و جهان اشاره و ابراز کرد: آستان قدس رضوی سال گذشته برای اولین بار در تاریخ تشیع، اجلاس تولیت‌های عتبات مقدسه را در مشهد پایه گذاری کرد که هم‌افزایی و همپیمایی کامل در سایر عرصه‌ها را نیز به دنبال داشت.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان مطرح کرد: پس از انقلاب و نظام اسلامی به سومین مرحله یعنی دولت اسلامی می‌رسیم، دولتی که در دعای افتتاح از خداوند درخواست می‌کنیم آن را دولتی با کرامت و منشاء عزت اسلام و مسلمانان و ذلیل کننده نفاق و منافقان قرار دهد.

انتهای پیام / ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha