جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به ضرورت و اهمیت کار جهادی در جامعه اسلامی گفت: بيش از ۴۰۰ آيه از آيات قرآن كريم مربوط به جهاد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، شامگاه دوشنبه در جمع سرگروه‌های اردوهاي جهادي مدارس علميه استان در محل سالن اجتماعات مدیریت حوزه استان، اظهار داشت: بحث كار جهادي در گفتمان مقام معظم رهبري و از آن فراتر در آيات و روايات تأکید فراوان شده است، به‌طوری‌که بيش از 400 آيه از آيات قرآن كريم مربوط به جهاد است.

وی افزود: کار جهادی به‌ عنوان يكي از فروع دين محسوب می‌شود و در یک‌کلام يك پوشش همه‌جانبه و فراگير به فراخور زمان و شرايط از جامعه است که با توجه به آثار و برکاتی که دارد، باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) در مورد جهاد می‌فرمایند: فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِينَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِيقَةُ فَمَنْ تَرَكَهُ رَغْبَةً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اللَّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ وَ شَمِلَهُ الْبَلَاءُ وَ دُيِّثَ بِالصَّغَارِ یعنی؛ جهاد درى است از درهاى بهشت كه خداوند آن را به روى اولياء خاص خود گشوده، جهاد جامه پرهيزگارى، زره استوار و سپر مطمئن خداست و هر كس آن را از باب بى‏اعتنايى ترك كند خداوند بر او جامه ذلت بپوشاند، و غرق بلا نمايد، و به ذلّت، خوارى و پستى گرفتار آيد.

وی ادامه داد: در اردوي جهادي قرار نيست كه پول خرج كنيم، فقط لازمه انجام کار در اردوهای جهادی گذاشتن وقت است و از طلاب انتظار می‌رود كه در طول انجام اردوی جهادی با مردم همدردي داشته باشند و با صرف وقتشان جهاد كنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبري يكي از رسالت‌های مهم حوزه‌های علميه را حضور در عرصه خدمت اجتماعي بيان كردند، به همین دلیل از سال گذشته گروه جهادي كريم اهل‌بیت (ع) در حوزه علميه خراسان شمالي تشکیل شد.

حجت‌الاسلام‌ سالاری با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه استان خراسان شمالی، گفت: طی سال گذشته سه اردوی جهادی در بام و صفی‌آباد در منطقه جیرستان و اطراف بجنورد برگزار شد.

وی افزود: همچنین 40 نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه استان در مراسم اربعین در فعالیت‌های جهادی شرکت کردند که امید است با انسجامی که امسال صورت خواهد گرفت کمیت و کیفیت این برنامه از سوی این قرارگاه افزایش یافته و بهتر شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به زلزله اخیر نیز گفت: زلزله اخیر تعداد قابل‌توجهی از مردم شریف استان را  متألم و متاثر کرد که با حضور طلاب و همراهی و همدردی با زلزله‌زدگان استان، روحیه نشاط و صبر و شکیبایی را در بین حادثه دیدگان افزایش می‌دهد.

وی گفت: در زلزله اخیر حادثه دیدگان مدت‌ زمان زیادی را با توجه به خسارت‌های وارد شده به منازل مسکونی درگیر ساخت‌وساز و برطرف نمودن مشکلات به وجود آمده هستند، لذا طلاب می‌توانند با روحیه ایثار و همدلی در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی و حتی همراهی و همکاری و کمک در ساخت‌وساز و برطرف شدن مشکلات مردم را یاری کنند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه نخستین گروه جهادی طلاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است، خاطرنشان کرد: طلاب می‌توانند در قالب اردوهای جهادی کارهای فرهنگی و تبلیغی و نشاط افزایی برای زلزله‌زدگان داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha