پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رسالت سنگین طلاب و علمای حوزه های علمیه گفت: طلاب و روحانیون وظیفه دارند، مردم را به حضور فشرده در کنار صندوق های رای و انتخاب اصلح تشویق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، نسبت به ضرورت حضور مردم در انتخابات تاکید کرد و ابراز داشت: شرکت در انتخابات برای مردم واجب است و آن هایی که به این نظام و مملکت علاقه دارند قطعا در انتخابات حضوری فعال و پرشور خواهند داشت.

وی افزود:  مردم ایران مسلمان، متدین و به نظام اسلامی معتقد هستند که باید برای حفظ نظام و ارزش های اسلامی به پای صندوق های رای بیایند تا حضور فشرده شان دشمن را از طمع در این نظام مایوس کند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: اقلیتی در ایران ممکن است اعتقادات مذهبی شان سست باشد، اما به کشور خود علاقه مند هستند، آن ها به حفظ امنیت و عظمت این کشور علاقه دارند، حتی بسیاری از آن ها در پشت سر این نظام بویژه در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند و از ارزش های ملی و خاک این کشور حفاظت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی همچنین عنوان کرد: رأی ندادن و ترک کردن صحنه از کارهای سفیهانه است و آدم هایی این کار را می کنند که از عاقبت آن خبر ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر رسالت سنگین طلاب و علمای حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون وظیفه دارند، مردم را به حضور فشرده در کنار صندوق های رای و انتخاب اصلح تشویق کنند.

فرزند آیت الله العظمی ملکوتی(ره) در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دغدغه این عالم ربانی در خصوص ضرورت شرکت در انتخابات تصریح کرد: ایشان در تمام انتخابات ها شرکت می کردند و به این ضرورت، اعتقاد قلبی داشتند چه زمانی که مسئولیت داشتند و چه زمانی که مسئولیت ظاهری نداشتند، مثل برخی نبودند  زمانی که صاحب مسئولیتی هستند، دل بسوزانند و وقتی از مسئولیت خود کنار رفتند بی تفاوت باشند.

وی ادامه داد: ایشان تا آخرین حیات شان به رهبری و نظام علاقمند بودند و حضور جدی داشتند و به مقلدان خود نیز توصیه می کردند حضور قوی در انتخابات داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با ذکر خاطره ای از آیت الله العظمی ملکوتی(ره) اظهار داشت: روزهایی که ایشان بیمار بودند بعد از عمل جراحی که به هوش آمدند، آن زمان در بحبوحه سال ۹۲ بودیم که مسأله سوریه و داعش خیلی داغ بود، از من پرسیدند از سوریه چه خبر؟ گریه کردند و گفتند هادی من مسلمانم، من شیعه ام، من ناراحتم از اوضاع مسلمانان و حزب الله سوریه به من بگو سوریه در چه وضعی است؟.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha