شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ متاسفانه برخی جوانان امروزی به دنبال کوچکترین بهانه ای هستند تا به خیابانها بیایند و اعمالی مانند رقص را انجام دهند که با جامعه اسلامی اصلا سازگاری ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در مراسم شبی با شهدا که در مدرسه علمیه الهادی(ع) قم برگزار شد گفت: چرا بعضی برای گرفتن چند رأی، نظام را زیر سؤال می برند و اخلاق را می بازند.

وی افزود: بعضی افراد و کاندیدا برای بدست آوردن چند رأی و برای ریاست، نظام را چنگ و شخم می زنند؛ این کارهای افراد چه معنای دارد؛ ای کاش قبل از برگزاری مناظرات، همه کاندیدا در اخلاق مناظراتی شرکت می کردند.

عضو  هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: علمای گذشته برای پذیرش مسئولیت مرجعیت دینی،‌با اینکه از دیگران اعلم بودند، جلو نمی آمدند، آن قدر تقوا داشتند  هیچ گاه حاضر نمی شدند مرجعیت را قبول کنند، دیگران را جلوی می فرستاند می گفتند، عالمی که در نجف درس خوانده، اعلم تر است؛ اگر چه خودش مرجع اعلم بود، ولی نمی خواست زیر بار مسئولیت برود.

وی از بد اخلاقی، بی حجابی، ناهنجاری و مفاسد اجتماعی در جامعه اسلامی به شدت گلایه کرد و خواستار رسیدگی به این امور شد.

عضو  هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه برخی جوانان دوران انقلاب با جوانان دهه فعلی قابل مقایسه نیستند، افزود: جوانان آن زمان به دنبال تقوا، نماز شب، کار خیر و عمل خیر خواهانه و دوری از گناه بودند، ولی برخی از جوانان این زمان به دنبال بهانه می باشند تا در خیابان ها با وضع نامناسب و به صورت اختلاط حضور یابند.

 این مشاور مذهبی افزود: چرا جامعه و جوانان امروزی به دنبال کوچکترین بهانه مثلا در زمان فعلی« انتخابات»  هستندتا به خیابانها بیایند و اعمالی مانند رقص را انجام دهند که با جامعه اسلامی اصلا سازگاری ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی عنوان کرد: جوان بسیجی وقتی به شهادت رسید، ازکوله پشتی وی نامه ای را بیرون آوردند، نوشته بود« خدایا من به خاطر سه عمل دیر بلند شدن برای نماز شب، عدم حضور قلب و سلام نکردن به بزرگتر ببخش و عفو کن»؛ این بزرگترین گناه جوان دیروزی، اما حقیقتا جای تأسف دارد که برخی جوانان امروزی و در دانشگاه ها سؤالاتی می پرسند که انسان از شنیدن آن شرمنده می شود.

 این استاد حوزه گفت: بسیجی ها و جوانان دوره انقلاب در هیچ دانشگاهی حتی نظامی درس نخوانده بودند، ولی درجنگ8 ساله چنان مدیریت جهادی قوی داشتند، دشمن بعثی را شکست دادند؛  آنان تقوا، اخلاق، تهجد، نماز شب، اطاعت بی چون و چرا از ولی فقیه، مبارزه با نفس اماره، تلاش و کوشش، مدیریت جهادی و انقلابی را در خود تجلی داده بودند.

وی بابیان اینکه برای جلوی گیری از ناهنجاری، فساد اخلاقی و بدحجابی، ترویج اخلاق، آثار و زندگی شهدا است، اظهار داشت: این مسئله کار آموزش پرورش است و لازم است برای ترویج اخلاق و آثار زندگی شهدا تلاش جدی تری صورت دهد و حتی در بعضی کتابهای مقاطع آموزش پرورش آثار زندگی شهدا گنجانده شود تا جوانان بدانند شهدا برای حفظ انقلاب و ارزش ها  چه زحماتی کشیده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با انتقاد از تعطیل شدن برنامه شهید آوینی در رسانه ملی تاکید کرد: چه اشکالی دارد مانند گذشته فیلم و برنامه ای از شهدا  از رسانه ملی پخش شود تا جوانان امروزی از فرهنگ و ایثار شهدا غافل نشوند و جامعه دلاوری، مردانگی، شجاعت و از خود گذشتگی  شهدا را از یاد نبرد.  

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: برنامه دوم برای مبارزه با ناهنجاریها ترویج فرهنگ و ارزشهای دینی، اسلامی و الهی است و اگر این فعالیت ها صورت گیرد قطعا شاهد اثر گذاری آن خواهیم بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha