سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کنفرانس علمی «انتظار ظهور در مذاهب اسلامی» در گرجستان

حوزه/ کنفرانس علمی «انتظار ظهور در مذاهب اسلامی» با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی در مؤسسه آل‌البیت(ع) شهر تفلیس برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس علمی «انتظار ظهور در مذاهب اسلامی» با مشارکت اداره مسلمانان گرجستان هفته گذشته در مؤسسه آل البیت (ع) تفلیس برگزار شد و حاضرین به بیان مباحثی پیرامون امام مهدی(عج) بر اساس دیدگاه مذاهب اسلامی پرداختند.

در این مراسم شخصیت های برجسته ای چون حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد نماینده مقام معظم رهبری در قفقاز، حاج رامین ایگیدوف روحانی اداره مسلمانان گرجستان، حاج یاسین علی‌اف مفتی اداره مسلمانان گرجستان، حجت الاسلام والمسلمین دهسرخی مسئول مؤسسه آل البیت در گرجستان، سفیر و رایزن فرهنگی ایران در گرجستان، نماینده جامعه المصطفی در گرجستان، حجت الاسلام والمسلمین پور سیدآقایی مسئول مؤسسه آینده روشن از قم، حاج علی علی‌اف نماینده شیخ الاسلام قفقاز در گرجستان، نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) و حاج عزیز نبی‌اف امام جمعه و مدیر مدرسه علمیه شهر مارنئولی حضور داشتند.

حاج رامین ایگیدوف روحانی اداره مسلمانان گرجستان در این همایش با اشاره به آیات و روایات به بیان مباحثی در خصوص مقام امامت در هر زمان و ضرروت اعتقاد به این مسئله پرداخت. وی همچنین بر ضروروت توجه به وظایف مسلمین در عصر غیبت تاکید کرد.

 * شرط برقراری عدالت آمدن منجی است

حاج یاسین علی‌اف مفتی منطقه شرق گرجستان هم شرط برقراری عدالت را آمدن منجی دانست و سپس بر اساس منابع اهل سنت به بیان اعتقاد به منجی و موعود پرداخت.

سخنران دیگر این کنفرانس حجت الاسلام والمسلمین پور سیدآقایی مسئول مؤسسه آینده روشن از قم بود که در سخنان خود به موضوعات آثار انتظار و وظایف ما در زمان انتظار و ظهور پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد نماینده مقام معظم رهبری در قفقاز هم به بیان فلسفه اعتقاد به امام زمان پرداخت و درباره اسرار انتظار، اعتقاد به منجی و اهمیت آن و وجود منابع مفصل در مذاهب اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

* شیعه و سنی در اینکه حضرت مهدی (عج) دنیا را نجات خواهد داد اتفاق نظر دارند

وی با اشاره به فلسفه ظهور امام زمان (عج) و اهمیت و اسرار آن گفت: در منابع مختلف در مذهب اهل سنت و تشیع به این امر اشاره و هر دو مذهب در این موضوع از اینکه حضرت مهدی (عج) ظهور خواهد نمود و دنیا را نجات خواهد داد اتفاق نظر دارند.

حاج علی علی‌اف نماینده شیخ الاسلام قفقاز در گرجستان نیز با تبریک اعیاد شعبانیه به ایراد سخن درباره موضوع کنفرانس پراخت.

همچنین شعرا و مداحان ایرانی و آذربایجانی در جلسه حضور داشتند و اشعاری درباره اعیاد شعبانیه خواندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha