پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
به زودی تصمیم‌گیری در پرونده اتهامات دستیار پاپ انجام می‌شود

حوزه/ پلیس استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد: یک گام دیگر به تصمیم گیری در مورد پرونده اتهامات سوء استفاده جنسی کاردینال اعظم واتیکان که مربوط به چند دهه گذشته می‌باشد، نزدیک شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از واشنگتن پست، پلیس استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد: یک گام دیگر به تصمیم گیری در مورد پرونده اتهامات سوء استفاده جنسی کاردینال اعظم واتیکان که مربوط به چند دهه گذشته می‌باشد، نزدیک شده است.

کاردینال جورج پل، دستیار پاپ واتیکان، مشاور مالی ارشد واتیکان، و از مقامات ارشد کلیسای کاتولیک در استرالیا مدت‌های مدیدی است که با اتهامات سوء استفاده مربوط به دوران کاری خود در ملبورن و سیدنی مواجه می‌باشد. وی اخیرا نیز با اتهاماتی در رابطه با سوءاستفاده جنسی از کودکان در سال‌های 1970 و در دوران جوانی خود مواجه شده است. کاردینال پل که مقام وزارت اقتصادی واتیکان را عهده‌دار می‌باشد بارها اتهامات زده شده را رد کرده است.

پلیس گفت: سال گذشته بازرسان و کارآگاهان پلیس از استرالیا به واتیکان رفتند و درباره اتهامات وارده کاردینال 75 ساله را مورد بازجویی قرار دادند.

در بیانیه‌ای که پلیس روز چهارشنبه منتشر کرد آمده است: جان چامپیون مدیر تعقیب قضایی و دادستان ارشد دولتی درباره این پرونده نظر داده است و به زودی نتایج جدید این پرونده منتشر خواهند شد.

این شکایات از سوی دو مرد حدوداً 40 ساله مطرح شده‌اند. این دو ادعا کرده‌اند که در تابستان 1978 در استخری در شهر بَلِرَت، محل زندگی و کار

پل از سوی وی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

پاپ فرانسیس نیز پیشتر حاضر نشده در این باره نظری ارائه دهد. کلیسای کاتولیک در سال‌های اخیر با چندین مورد رسوایی از جمله رسوایی جنسی در امریکا و اروپا مواجه شده است. واتیکان در دهه گذشته صدها کشیش را خلع لباس کرده و هزاران تن دیگر را نیز به اتهام سوء استفاده جنسی از کودکان تنبیه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha