جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: مردم با حضور و مشارکت خود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت یک بار دیگر به دشمنان و بدخواهان اسلام و جمهوری اسلامی اثبات خواهند کرد که پشت نظام اسلامی ایستاده اند.

آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد درباره انتخابات پیش رو و تأثیر آن در استحکام نظام اسلامی، گفت: تصریح کرد: مردم با حضور و مشارکت خود در انتخابات 29 اردیبهشت یک بار دیگر به دشمنان و بدخواهان اسلام و جمهوری اسلامی اثبات خواهند کرد که پشت نظام اسلامی ایستاده اند و اجازه دخالت در امور کشور خود را به هیچ بیگانه ای نخواهند داد.

وی افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران، مردم غیور و شهیدپرور ما با آرای نود و هشت درصدی خود به جمهوری اسلامی، نشان دادند که تشنه برقراری اصول اسلام در جامعه هستند. در واقع این «آری» علاوه بر علاقه به اصول و قوانین اسلامی، نشان از ایجاد نظامی مبتنی بر خواست و اراده مردمی بود و منجر به مفهومی به نام مردم سالاری دینی شد.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این افتخار بزرگی برای یک کشور است که رأی مردم جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد و در سرنوشت خود شریک هستند، گفت: بر این اساس لازم است برای نشان دادن پایبندی خود به اسلام و نظام اسلامی یک بار دیگر پای صندوق های رأی حاضر شویم و با حضور پرشور و بصیرانه خود گام دیگری در جهت سربلندی اسلام و کشور برداریم.

وی در ادامه به ویژگی های مسئولان پرداخت و با اشاره به اینکه  دین اسلام دستورهای مفصلی در این رابطه دارد که باید به آن ها رجوع کرده و انتخاب خود را بر این اساس عملی کنیم، اظهار کرد: البته این دستورات باید توسط روحانیت تبیین شود و خوشبختانه رهبر معظم انقلاب در این زمینه اهتمام بسیاری داشته اند و می توان با بررسی سخنان ایشان، به چکیده ای از دستورات اسلامی در انتخاب فرد اصلح دست یافت.

آیت الله اشرفی شاهرودی افزود: از جمله این موارد می توان به پایبندی و اعتقاد کامل و راسخ به اسلام، نظام اسلامی و اصول انقلاب، دلسوز بودن، آشنا بودن با درد جامعه، خبیر و آگاه بودن، آشنایی با مسائل روز و ارتباطات بین المللی، همت و تلاش خستگی ناپذیر در جهت تحقق آرمان های انقلاب و ولایت پذیری اشاره کرد.

وی درباره نقش طلاب و روحانیت را در انتخابات، گفت: حوزه علمیه و روحانیت منشأ اصلی انقلاب بوده است و بر این اساس در شرایط مختلف باید در سطح جامعه حضور داشته باشند و از اسلام و انقلاب پاسداری کنند. به عبارت دیگر این امانت بزرگی است که بر دوش روحانیت قرار دارد و زنده نگه داشتن آموزه های دینی و ترویج و گسترش آن ها در درجه اول بر عهده حوزه علمیه و روحانیت می باشد.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان به طلاب توصیه کرد: در این شرایط حساس انقلاب اسلامی را تنها نگذارند و اهداف و آرمان های انقلاب را برای مردم تبیین و بازگو نمایند و اجازه ندهند شیطنت های دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل جمهوری اسلامی، تحقق مردم سالاری دینی و عمل به دستورات نبی مکرم اسلام (ص) بوده است، ابراز کرد: برای تحقق این مهم تا کنون خون های زیادی ریخته شده است و مردم فشارهای زیادی را متحمّل شده اند. امیدواریم مردم ما با حضور خود در اين انتخابات نشان دهند که هم چنان به این فداکاری ها و خون های ریخته شده پایبند هستند.

آیت الله اشرفی شاهرودی ابراز امیدواری کرد که مسئول منتخب نیز قدر اسلام، انقلاب اسلامی و این مردم همیشه در صحنه را بشناسد و همه همت خود را برای اصلاح امور کشور و حفظ آن در برابر جنایتکاران بین المللی به کار بندد.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha