جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، نیازمند برنامه‌ریزی درست و اقدام مناسب است، گفت: استفاده از نیروها و توانمندی‌های داخل لازمه حرکت در مسیر پیشرفت اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران سازمان هلال احمر کشور، با اشاره به اینکه در ارتباط با حوادث، پیشگیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: بسیاری از حوادث طبیعی قابل پیش‌بینی هستند و امکان پیشگیری از خسارات وجود دارد.

وی ادامه داد: حوادث طبیعی از جمله سیل را می‌توان تا حد بسیار زیادی به وسیله تقویت زیرساخت‌ها و امکانات شهری برطرف کرد و این موضوع می‌تواند زمینه جلوگیری از خسارت را فراهم کند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه هلال احمر باید در زمینه پیشگیری از خسارات برنامه جدی داشته باشد، گفت: باید این برنامه و پیشنهادات به دولت‌ها ارائه شود و با جدیت دنبال اجرایی شدن آن بود.

آیت‌الله ناصری یزدی به حادثه ایجاد شده در معدن گلستان اشاره کرد و گفت: در بسیاری از این حوادث هم اگر پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم انجام شده بود، این حجم خسارات جانی و مالی را شاهد نبودیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: حوادثی از جمله معادن، پلاسکو و موارد مختلف دیگر مسائلی هستند که می‌توان با تامین امکانات لازم برای مقابله با حوادث، جلوی آن را گرفت و در چنین حوادثی شاهد کشته شدن عزیزانمان نباشیم.

وی به سطح بالای امنیت در ایران اشاره کرد و گفت: ایران از لحاظ امنیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به همت نیروهای امنیتی و نظامی و لطف خداوند متعال مشکلی در این زمینه نداریم.

امام جمعه یزد ادامه داد: هلال احمر هم باید در زمینه امنیت جانی مردم و افزایش سطح ایمنی و آمادگی در برابر حوادث در کشور تیم تخصصی و برنامه مدون و اجرایی داشته باشد چرا که کشور ما باید در هر زمینه‌ای نسبت به پیشگیری توان بالایی داشته باشد.

آیت‌الله ناصری یزدی، رعایت استانداردها در مسائل مختلف را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی برای اینکه حادثه‌ای اتفاق نیفتد، بیماری‌ها به بحران تبدیل نشود و حتی در ارتباط با زمینه‌سازی برای جلوگیری از ترویج گناه و فساد در جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه برخی به دنبال این هستند که ببینند چه اتفاقی می‌افتد و نسبت به رفع آن اقدام نمایند، گفت: رویکرد ما نباید به این صورت باشد بلکه باید پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد و نسبت به تغییر و بهبود وضعیت اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی هم نیازمند برنامه‌ریزی درست و اقدام مناسب است، گفت: استفاده از نیروها و توانمندی‌های داخل لازمه حرکت در مسیر پیشرفت اقتصادی است.

 انتهای پیام/313/23 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha