جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد / امام جمعه اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه سوره «والعصر» شناسنامه مومن است، به آیه«إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ» اشاره کرد و گفت: خسارت در عربی با ضرر تفاوت دارد، ضرر آسیب به سود و منفعت است، ولی خسارت آسیب به سرمایه اصلی است و تنها راه نجات از آن، براساس قرآن، ایمان، عمل صالح و توصیه دیگران به عمل صالح و صبر است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در جمع اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان، اظهار کرد: شاعران آیینی،  مداحان و مسئولین هیئت ها به حق کمر همت خود را برای ترویج دین و مکتب اهل بیت(ع) بسته اند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه سوره والعصر شناسنامه مومن است، به آیه«إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ»، گفت: خسارت در عربی با ضرر تفاوت دارد، ضرر آسیب به سود و منفعت است، ولی" خسارت "آسیب به سرمایه اصلی است و تنها راه نجات از آن، براساس قرآن، ایمان، عمل صالح و توصیه دیگران به عمل صالح و صبر است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: عابد با عالم متفاوت است، عابد کسی است که فقط  ایمان دارد و عمل صالح انجام می دهد، ولی عالم کسی است که ایمان و عمل صالح انجام دهد و دیگران را هم هدایت می کند.

وی افزود: مبلغ و هدایتگر، کسی است  که هر آنچه از دین می داند به دیگران هم یاد دهد و نیازی به لباس  و معمم بودن هم نیست، اگر قصد هدایت دیگران را دارید باید مطابق با آیات قرآن حرکت کنید.

آیت الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: مبلغ و ارشاد دهنده فقط منحصر به  نماز و روزه نیست، این امور تنها مقدمه ای برای بیداری اسنان ها است، بیداری انسان ها  نخستین اولویت اسلام است، اوج ره توشه مراسمات مذهبی و عزاداری ها  سید الشهدا(ع) باید بیداری باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: سیستم نظام جمهوری اسلامی در جنگ ها، فقط و فقط  دفاعی است نه تهاجمی، وظیفه امروز همه جامعه  روشنگری و آگاهی و بیداری در همه جهات است .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha