سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
برگزاری جشن افطار میان ادیانی در تالار شهرداری تورنتو

حوزه/مراسم افطار میان ادیانی مسلمانان کانادایی با شعار «تنوع جمعیتی، اتحاد و شکوفایی» در تالار شهرداری شهر تورنتو برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، مسلمانان شهر تورنتوی کانادا قصد دارند روز نهم ژوئن 2017، برای نخستین بار یک مراسم افطار میان ادیانی گسترده در تالار شهرداری تورنتو برگزار کند. این مراسم که با عنوان «روزه داری در 6»  قرار است در میدان ناتان فیلیپس تورنتو برگزار شود، افطار میان ادیانی همراه با جمعیت‌های مختلف کانادا می‌باشد.

در بیانیه برگزارکنندگان این مراسم آمده است: این گردهمایی برای تمامی مردم تورنتو با پیشینه‌های دینی و نژادی برگزار شده و روح افطار کردن را که در بسیاری آداب و رسوم ملت‌ها و قومیت‌ها وجود دارد، جشن می‌گیرد. به گفته برگزارکنندگان شعار این گردهمایی «تنوع جمعیتی، اتحاد و شکوفایی» خواهد بود. در این تجمع میان ادیانی مراسم مفرح و  متنوعی چون آتش بازی نیز برگزار شده و سخنرانان ویژه‌ و شناخته شده‌ای نیز به این مراسم دعوت شده‌اند.

به علاوه بخشی از درآمد حاصل این رویداد قرار است به بانک غذایی «نان روزانه تورنتو» اهداء شود که مخصوص نیازمندان و فقرای شهر می‌باشد.

کریستینا فریلند وزیر امور خارجه کانادا نیز در این باره گفت: تنوع جمعیتی یکی از نقاط قوت کانادا محسوب می‌شود. و این مراسم رویداد مهم و الگوی قدرتمندی از شکوفایی و وحدت است که ما با همراه شدن با یکدیگر آن را خلق می‌کنیم.

دانی عاسف از برگزارکنندگان این مراسم نیز گفت: بزرگداشت افطار در ماه مبارک رمضان، الگوی قدرتمندی در مقابل همگان می‌باشد و تورنتو با این شیوه می‌تواند نماینده خوبی برای دنیای فردا باشد.

با توجه به محاسبات نجومی، شورای فتوا و تحقیقات اروپا اعلام کرده است که ماه مبارک رمضان در اروپا در روز شنبه، 27 می سال 2017 آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha