پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وضعیت در سرزمین‌های اشغالی مشابه یک زخم چرکین است

حوزه/ کمیسیون صلح و عدالت مجمع کلیسای کاتولیک در فلسطین، با اعلام مخالفتش با عادی سازی روابط با اسرائیل، وضعیت کنونی در سرزمین‌های اشغالی را چون «زخمی چرکین» توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از la-croix، کمیسیون صلح و عدالت مجمع کلیسای کاتولیک در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، طی بیانیه‌ای مخالفت خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز داشته و وضعیت کنونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را چون «زخمی چرکین» توصیف کرد.

بیانیه منتشر شده توسط این تشکل با عنوان «مسئله عادی‌سازی»، با اشاره به مسئله تبعیض علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی آمده است: زندگی فلسطینیان چه در نوار غزه و چه در فلسطین اشغالی به هیچ عنوان عادی نیست واگر به گونه‌ای رفتار کنیم که وضعیت زندگی آنان عادی می‌باشد، نسبت به نقض واضح حقوق بشر بی‌تفاوت بوده‌ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: در عین حال، در هر دو شرایط، زندگی روزمره مردم مستلزم روابط ناهنجار و  غیرعادی با مقامات اسرائیلی بوده، اما همه افراد و نهادهای درگیر در این روابط باید آگاه باشند که چنین روابط ناهنجاری بایستی اصلاح شوند.

واژه «ناهنجاری» در این متن اشاره به وضعیت نامناسب اعراب فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دارد که هر چند رژیم صهیونیستی سعی دارد به جهانیان وانمود کند که مردم فلسطین دارای حقوق مشابه و برابر با یهودیان شهرک‌نشین هستند اما حقیقت این است که آنان در بسیاری موارد از جمله تحصیلات، شغل، بودجه مناطق شهری و بسیاری موارد دیگر در معرض تبعیض واقع شده و شهروند درجه دوم محسوب می‌شوند.

کشیشان و اسقفان کاتولیک در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در ادامه وضعیت سیاسی محلی را «اسف‌بار و ناامید‌کننده توصیف کرده، در عین حال  با تاکید بر تعهد‌شان بر ادامه صلح و عدالت در خاورمیانه از جوامع مسیحی محلی، رهبران مذهبی و سایر مردم خواستند برای دستیابی به این هدف تلاش کنند.

این بیانیه در پایان می‌گوید: کلیسا هرگز نمی‌تواند در مقابل بی‌عدالتی سکوت کرده و بی‌تفاوت باشد گویی همه چیز رو به راه است! کلیسا موظف به سخن گفتن، مقاومت در برابر بدی‌ها و عملکرد بی وقفه برای ایجاد تغییر در وضعیت کنونی است.  ما به مسیحیان جهان یاد آوری می‌کنیم که وضعیت در سرزمین‌های اشغالی یک زخم چرکین است و نباید وانمود کنیم همه چیز خوب و عادی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha