جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه مرکز خدمات و مراکز مشاوره حوزوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه خانواده طلبه یکی از مهم‌ترین عوامل حمایت از رسالت حوزه است افزود: برای حمایت از رسالت حوزه نمی‌توانیم خود طلبه و روحانی را بدون خانواده و فرزندان او تصور کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در جلسه هم اندیشی مرکز خدمات و مراکز مشاوره حوزوی با بیان اینکه مرکز خدمات موسسه‌ای است حوزوی که تلاش می‌کند از رسالت و مأموریت حوزه دفاع کند گفت: مرکز خدمات تلاش می‌کند که موانع تحصیل، تدریس و تبلیغ در حوزه را کم کند و بر اساس این رویکرد باید کارکرد روحانیت را بشناسد تا بتواند با همین نگاه برنامه‌ریزی کند.
وی با اشاره به اینکه خانواده طلبه یکی از مهم‌ترین عوامل حمایت از رسالت حوزه است افزود: برای حمایت از رسالت حوزه نمی‌توانیم خود طلبه و روحانی را بدون خانواده و فرزندان او تصور کنیم.
رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه مرکز خدمات هم باید روحانی و هم خانواده او را مورد توجه قرار دهد تا بتواند به هدف اصلی که حمایت از مأموریت حوزه است دست یابد، گفت: در رویکرد جدید نیز مرکز خدمات این موضوع را مدنظر قرار داده است و خدمات این مرکز از خود روحانی به خانواده‌اش گسترش یافته است.
وی به رویکرد مرکز خدمات در ارائه خدمات عاطفی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: تمامی خدمات را نمی‌شود در مسائل مادی خلاصه کرد، چراکه گاهی خدمات عاطفی نقش مؤثرتری دارد.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی بر اهمیت خدمات فرهنگی تأکید کرد و افزود: خدمات مادی و عاطفی اگر بدون پشتیبانی فکری و فرهنگی باشد یا خنثی شده یا تبدیل به ضد می‌شود، لذا باید خدمات فرهنگی در کنار دیگر خدمات عرضه شود تا به رسیدن به هدف اصلی کمک کند.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم از رسالت حوزه حمایت کنیم عموم طلبه‌ها را نباید یکسان در نظر بگیریم؛ بلکه کسانی که نقش تأثیرگذارتری در حوزه دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
رئیس مرکز خدمات ابراز داشت: بر اساس این رویکرد، مجموعه‌های تأثیرگذار در آینده حوزه، اساتید و طلابی که جدیت بیشتری در تحصیل علم دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این رویکرد را درست و صحیح دنبال کنیم باید موضوع خانواده و فرزندان را مورد توجه قرا دهیم و سندهای راهبردی را که متناسب با این رویکرد است فراهم کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: باید با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، کاری کنیم که خانواده‌های طلاب و روحانیون دچار برخی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها نشوند، چراکه در این صورت روحانی نمی‌تواند به‌خوبی به مسئولیت و رسالت خود عمل کند.
وی ابراز داشت: مرکز خدمات برای رسیدن به این هدف گام‌هایی را آغاز کرده است و دوره‌هایی را مانند همایش تلبس با حضور خانواده طلبه و کارگاه های پیوندهای آسمانی برگزار می‌کند.
رئیس مرکز خدمات ادامه داد: برای انجام این مأموریت نیاز داریم که از ظرفیت‌های حوزه استفاده کنیم تا برنامه‌هایی را که مدتی است آغاز شده، به صورت کمی و کیفی دنبال کنیم تا به نتیجه بهتری برسیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha