جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: همه مردم اعم از كوچك و بزرگ و از هر فرقه اي بايد به عنوان يك شهروند در انتخابات شركت كنند و بدانند اگر در انتخابات خير و شری به وجود بيايد عايد همه خواهد شد، بنابراين هيچ كس مستثني از اين قضيه نيست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آيت الله احمد جنتي، ظهر امروز در حاشيه بازديد از ستاد نظارت بر انتخابات، با بيان اين كه مسئله انتخابات بسيار حساس و سرنوشت ساز است، گفت: اين حساسيت مخصوصا در انتخابات رياست جمهوری وجود دارد چراكه رئيس جمهور مديريت اجرایی كشور را برعهده می گيرد و قانون ها بايد به وسيله او اجرا شود.

دبير شوراي نگهبان در ادامه به ضرورت مشاركت عمومي در انتخابات اشاره كرد و افزود: به مشاركت توصيه و تاكيد مي كنم و همه مردم اعم از كوچك و بزرگ و از هر فرقه اي بايد به عنوان يك شهروند در انتخابات شركت كنند و بدانند اگر در انتخابات خير و شری به وجود بيايد عايد همه خواهد شد، بنابراين هيچ كس مستثني از اين قضيه نيست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصريح كرد: اين مسأله مسلمان و غيرمسلمان هم ندارد، حتي غيرمسلمانانی كه در اين مملكت و در پناه جمهوري اسلامی ايران و در آرامش زندگي مي كنند چنين وظيفه اي دارند چراكه دولت مي خواهد به آنها نيز خدمت كند و خدمتگزار آنها باشد.

آیت الله جنتی افزود: معني ندارد كه كسي بخواهد خودش را از حضور در سر صندوق معاف بداند، چراكه راي همين شخص مي تواند در سرنوشت تاثيرگذار باشد و آراي مردم سرنوشت را تعيين مي كند و پيرو آن شخصي اكثريت پيدا مي كند و ديگري پيدا نمي كند بنابراين آرا از همين افراد و اشخاص تشكيل مي شود.

رئيس هيات مركزي نظارت بر انتخابات ادامه داد: توصيه من اين است كه هيچ ملاحظه اي نكنند و حتي كساني كه به انقلاب هم نظر خوشي ندارند بايد به مملكت و سرنوشت خودشان علاقمند باشند و بدانند سرنوشت آنها در اين امر رقم مي خورد و بايد سهم خودشان را ادا كنند.

دبير شوراي نگهبان، انتخابات را الگويي براي حضور مردم در صحنه توصيف كرد و افزود: ما اين افتخار را داريم كه از اول پيروزي انقلاب اسلامي تا به امروز حكومت ما مردمي بوده است به طوري كه انقلاب را مردم به رهبري امام(ره) به پا كردند.

آيت الله جنتي تصریح کرد: همين مردم انقلاب را تا به امروز حفظ كردند و در همه جا هم جواب دشمن را مردم مي دهند و دشمن نيز از مردم حساب مي برد و وقتي ببيند خداي ناكرده مردم مقداري به نظام و جمهوري اسلامي بي وفايي كرده اند، گستاخ مي شود و هوس دخالت در كارهاي ما را مي كند ولي تا زماني كه مردم در صحنه هستند، انقلاب و اسلام تضمين شده است.

وي ضمن تشكر از همه آحاد ملت، خطاب به مردم افزود: شما كه اين مقدار شهيد تقديم اسلام و انقلاب كرده ايد، بايد بيشتر از همه حافظ نظام و انقلاب باشيد و آثار آن در انتخابات ظاهر مي شود و با يك راي شما وضعيت مملكت تعين پيدا مي كند.

رئيس هيات مركزي نظارت بر انتخابات افزود:  بايد مردم اهميت كار را احساس كنند و به طور قطع مي گويم در هيچ كجاي دنيا به اندازه ايران اين گونه آزادي در راي گيري و انتخابات نيست و هركسي كه پاي صندوق مي آيد، خودش و خودش است، بنابراين هيچ كسي او را اجبار و تحميل به راي دادن نمي كند و با اراده و علاقه خودش در سر صندوق حاضر مي شود.

دبیر شورای نگهیان یادآور شد: جنبه اسلامي بودن كشور مردم را اين گونه در صحنه نگه داشته است اگر انقلاب، اسلامي نبود اين آثار، دوام و قدرت را نداشت.

آيت الله جنتي در ادامه بخش هاي نظارتي و اجرايي و ساير بخش هاي دخيل در انتخابات را مقيد به اجراي قانون دانست و افزود: ما در دستگاه خودمان به هيچ كس اجازه نمي دهيم كه به هيچ وجه خلاف قانون عمل كند، اعمال سليقه كند و يا نظر خاصي داشته باشد، بنابراين دستگاه هاي دولتی و قوه اجرايی هم بايد همين كار را انجام دهند، چراكه آنها اولی هستند و مي خواهند مجري قانون باشند و بايد در عمل به قانون الگو باشند.

وي اظهار کرد: اگر مردم در قوه اجرايي تخلفي از اجراي قانون به دليل مباحث سياسي ببينند آنها هم به خودشان حق مي دهند تا قانون را زيرپا بگذارند و اين ضرر بسيار سختي به مردم خواهد زد، بنابراين قانون بايد در همه جا حاكم باشد و همه تسليم قانون باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha