چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: بحث تربیت دینی را در سنین کودکی نسبتاً فراموش کرده ایم و کودکان ما در مدارس تنها آموزش‌های علمی و کتاب‌های درسی روز را فرا می‌گیرند و چندان به تربیت دینی آنها توجه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، در دیدار مدیران حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: فعالیت بانوان طلبه نباید به صورتی باشد که آنها چند سال به تحصیل علوم دینی مشغول باشند و بعد از ظرفیت آنها استفاده نشود، لذا لازم است فضایی به وجود آید که آنها بتوانند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را در راستای توسعه علوم قرآنی و تربیت دینی در جامعه عرضه کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد افزود: درس و بحث‌های حوزه‌های علمیه خواهران باید به صورتی باشد که زمینه فعال شدن آنها در ترویج مباحث دینی را فراهم کند و در هر فضایی که قرار گرفتند، به تبلیغ دین بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: موضوعی که در این زمینه باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، این است که طلاب از توانایی لازم برخوردار باشند تا بتوانند با استدلال و تبیین مباحث دینی، افراد مختلف را به سمت دین جذب کرده و به شبهه‌زدایی از مسائل دینی بپردازند.

آیت‌الله ناصری یزدی، یکی دیگر از موضوعات را توجه به استفاده از ظرفیت بانوان طلبه دانست و ادامه داد: مهمترین حوزه‌ای که لازم است از ظرفیت طلاب چه آقایان و چه بانوان استفاده شود، آموزش و پرورش و مدارس است.

امام جمعه یزد ادامه داد: بحث تربیت دینی را در سنین کودکی نسبتاً فراموش کرده ایم و کودکان ما در مدارس تنها آموزش‌های علمی و کتاب‌های درسی روز را فرا می‌گیرند و چندان به تربیت دینی آنها توجه نمی‌شود.

وی، یکی از مهمترین وظیفه بانوان چه در ادارات و چه در حوزه‌های علمیه را اداره و مدیریت زندگی دانست و گفت: وضعیت نباید به صورتی باشد که حضور بانوان در حوزه‌های علمیه، زمینه عدم توانایی آنها در مدیریت خانه و خانواده را فراهم کند بلکه برنامه‌های درسی آنها باید به گونه‌ای تنظیم شود که در طول روز 4 تا 5 ساعت به بحث درس و مباحث علمی بپردازند و مابقی روز را به خانه و خانواده خود رسیدگی کنند.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار احکام مدیران مدارس علمیه خواهران یزد به امضای آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد رسید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha