جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شرایط مدارس را با دانش آموزان روزه دار وقف دهید

حوزه/ انجمن رهبران مدارس و دانشکده‌ها در انگلستان با انتشار نامه‌ای با ۱۸ هزار امضاء از مسئولین مدارس این کشور خواستند وضعیت امتحانات و کلاس‌های ورزشی را با دانش آموزان مسلمان وقف دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، از مدارس انگلستان خواسته شد زمان آزمون‌ها، کلاس‌های تقویتی و کلاس‌های ورزشی را در ماه مبارک رمضان تغییر دهند تا روزه داری دانش آموزان مسلمان با مشکل مواجه نشود.

درحالی که آزمون‌های گواهی عمومی آموزش ثانوی (جی.اس.اس.یی) و آزمون «سطح یک» در انگلستان درست در اواسط ماه مبارک رمضان برگزار می‌شوند، این بدان معنی است که هزاران دانش آموز مسلمان در این کشور درحالی که روزه‌های 16 ساعته می‌گیرند، مجبورند در روزهای داغ تابستانی با شکم خالی بر سر امتحانات حاضر شوند.

انجمن رهبران مدارس و دانشکده‌ها در انگلستان نامه‌ای با امضای بیش از 18 هزار معلم و مدرسان دانشگاهی منتشر کرده است. این مقاله که نویسندگان آن امیدوارند فرصتی مثبت برای تعامل میان ادیانی ایجاد کند با مشورت روحانیون و علمای دینی نوشته شده است و توصیه‌هایی برای ماه مبارک رمضان به دانش آموزان و مسئولان مدارس داشته است.

این بیانیه همچنین از  مدیران مدارس خواسته است که زمان برگزاری مراسم فارغ التحصیلی را نیز تغییر داده و نسبت به دانش آموزان روزه از خودشان دلسوزی و مهربانی نشان دهند. در عین حال نیز از دانش آموزان خواسته شده سلامت‌شان را در معرض خطر قرار ندهند.

در این بیانیه همچنین از مسئولین مدارس درخواست شده نمازخانه‌هایی برای دانش آموزان روزه دار فراهم کنند و فضای مطلوبی برای امتحانات دانش آموزان ایجاد کرده و پنکه و بطری‌های آب در صورت نیاز در دسترس آنان قرار داشته باشند.

در این میان از ناظران امتحانات خواسته شده دانش آموزان روزه‌دار را به استثناء کسانی که علائم بیماری در اثر کمبود آب نشان می‌دهند، مجبور به نوشیدن جرعه‌ای آب در اتاق‌های گرم و بسته امتحانات نکنند.

در این بیانیه آمده است: اگر دانش آموز روزه‌داری علائمی چون دهیدراته شدن، سردرد یا سرگیجه از خود نشان داد بایستی به سرعت روزه خود را باز کند.

برای مثال به معلمان و کارکنان مدارس توصیه شده دانش آموزان را در امر انتخاب روزه آزاد بگذارند، در عین حال آنان را مطلع سازند که در صورت شکستن روزه می‌توانند در آینده روزه‌هایشان را قضا نمایند.

سال گذشته برای اولین بار از سال 1980 امتحانات دانش آموزان مدارس با ماه مبارک رمضان همزمان شد و گفته می‌شود این وضعیت تا سال 2019 ادامه خواهد داشت.

سال گذشته یک مدرسه ابتدایی اعلام کرده بود که مانع از روزه داری دانش آموزان در ماه رمضان شده که این مسئله با مخالفت‌های زیادی در جامعه مسلمانان روبرو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha