شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حائری

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان گفت: اعتقاد به وجود امام زنده که مدیریت کلان جامعه را در دست دارد یکی از امتیازات مکتب تشیع نسبت به دیگر مکاتب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسین حائری، در جمع مسئولان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد با اشاره به امتیازات مکتب تشیع نسبت به دیگر مکاتب، اظهار داشت: اعتقاد به مهدویت جزو مهم‌ترین  اصول نظام، مکتب و جامعه ما می باشد و اعتقاد به وجود امام زنده که مدیریت کلان جامعه را در دست دارد یکی از امتیازات مکتب تشیع نسبت به دیگر مکاتب است.
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امامت جزء اصولی‌ترین ارکان اعتقادات ماست، تأکید کرد: مهم‌ترین دلیل عداوت دشمن همین اعتقاد ما به امام زمان (عج) است، چراکه ما منتظر امامی هستیم که با حضورش خط بطلانی بر تمام باطل‌ها می‌کشد.
وی با این توضیح که مردم دنیا به لحاظ روحی ناامید هستند و به همین علت در مقابل ستمگران تسلیم می‌شوند، اظهار کرد: از سوی دیگر، اعتقاد ما به امام حی، به مردم دنیا امید می‌دهد و از آنجا که دشمن از این تفکر و اعتقاد می‌ترسد، با نظام، انقلاب و روحانیت دشمن است.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حائری، ترویج تفکر مهدویت را مهم و تاثیرگذار برشمرد و خطاب به طلاب گفت: حقایق زندگی و تاریخ زندگانی امام زمان (عج) برای مردم تبیین کنید تا بدانند که آن حضرت عصاره همه خوبی‌ها است و امتیازات، علوم و فضایل اخلاقی از آدم (ع) تا خاتم (ص) در وجودشان متبلور است.
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیون باید با آگاهی وارد میدان مبارزه شوند، افزود: دشمن به دنبال براندازی نظام و انقلاب است و طلاب وظیفه خطیری در آگاه‌سازی و بیداری مردم بر عهده دارند.

 

انتهای پیام/ت

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha