جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلبگی

حوزه/ معاون تبلیغ مدرسه علمیه معصومیه قم، خواستار تشکیل پرونده متناسب با شرایط تبلیغی و ثبت تخصص طلاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام ثموئی در نشست مشترک معاونین تبلیغ مدارس علمیه قم با آیت الله اعرافی اظهارداشت: با توجه به اینکه تبلیغ جزء لاینفک حوزه و فعالیت طلاب است، متاسفانه هستند کسانیکه حتی سطح 4 هم گذاراندن اما یک روز هم سابقه تبلیغی میدانی ندارند.

وی افزود: چطور می شود کسی تا بالاترین مدارج علمی پیش برود بدون اینکه یک حضور تبلیغی در روستا یا منطقه ای دور افتاده را درک کرده باشد؟ بدون تردید این شیوه مربوط به ساختار حوزه است که باید با روحیه جهادی و تبلیغی که آیت الله اعرافی دارند بدون تردید این شیوه اصلاح و بازبینی می شود.

این مبلغ حوزه علمیه ادامه داد: باید شیوه ای ترسیم و برنامه ریزی شودکه هر طلبه باید در طول دوران تحصیل خود سالانه بین 10 تا 20 روز متناسب با ایام مناسبتی فعالیت تبلیغی در سطوح مختلف داشته باشد چراکه تبلیغ ذات حوزه است و یک روحانی با امر تبلیغ و پیام رسانی عجین شده است.

حجت الاسلام ثموئی با بیان اینکه توجه به امر تبلیغ از ضروریات حوزه علمیه است، بیان داشت: جایگاه و ارزش تبلیغ آنقدر مهم است که باید بجای اینکه ابتدا از طلبه نماز جماعت را بخواهیم باید تبلیغ چهره به چهره با خانواده را مطالبه کنیم.

معاون تبلیغ مدرسه  علمیه معصومیه قم اظهارداشت: امروز ورودی های حوزه از مقاطع مختلف تحصیلی از سیکل تا دکترا می باشند که اگر حمایتی در قالب فضای آموزشی باشد همه یکسان است این در حالی است که معلومات و توانایی یک طلبه با مدرک دکترا با یک طلبه با توانایی سیکل بسیار متفاوت می باشد.

وی گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش از جمله مسائلی است که بزرگان ما به آن سفارش کرده اند و لذا می طلبد مدیریت جدید با برنامه های تحول آفرین خود نسبت به تقویت این مسائل کمک بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha