جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوب نژاد

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بی شک انفعال در مواجهه با فضای مجازی، باعث تبدیل فرصت ها به تهدید می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی یعقوب نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که غفلت از فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی ، مساله خطرناکی است، اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری چندی پیش در دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی فرمودند ما امروزه باید از حالت انفعال و رکود درآمده و هوشمندانه در عرصه فضای مجازی به تولید محتوا بپردازیم.

وی افزود: البته پیش از هر چیز باید این دغدغه و احساس مسئولیت در همه ما پدید آید که فضای مجازی امروز می تواند یکی از بسترهای مهم تبلیغی باشد که اگر از آن درست و به موقع و به جا استفاده نکنیم ، چه بسا به تهدیدی علیه خود ما تبدیل شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین در ادامه با بیان این که نهاد روحانیت باید از فرصت عظیم تبلیغی در فضای مجازی نهایت استفاده را ببرد، گفت: در حال حاضر دنیای مسیحیت از یک سو و وهابیون به ظاهر مسلمان از سوی دیگر در سطح دنیا با استفاده از همین فضای مجازی به تبلیغ خود می پردازند و واقعاً جای این سوال وجود دارد چرا ما نتوانیم و حال آن که ما با تکیه بر فرهنگ ناب اهل بیت(ع) بهترین سرمایه را برای نشر در جهان در اختیار داریم.

وی خاطرنشان کرد: به خصوص کسانی که در حوزه علوم دینی فعالیت می کنند باید با بهره گیری درست از این فضا به سمت هم افزایی و مشارکت بیشتر حرکت کرده و ضمن مشورت و مطلع شدن از نظرات کارشناسی به رفع آسیب ها و نواقص در حوزه فضای مجازی همت گمارند.

حجت الاسلام و المسلمین  یعقوب نژاد افزود: بی شک چنانچه یک عزم و اراده و همت جمعی در این خصوص مطرح باشد و از سویی کارشناسان دینی و اجتماعی با همفکری وارد این گود شوند ، می توان به حاصل شدن نتایج بسیار خوبی در زمینه رصد و پالایش فضای مجازی از یک سو و نیز ارایه تولیدات مناسب ملی و اسلامی امیدوار بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha