پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضور مردم در انتخابات

حوزه/ ملت غیور و انقلابی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ فارغ از همه دسته‌بندی‌های سیاسی، قومی و...، در پاسخ به ندای رهبر فرزانه انقلاب، به پای صندوق رای رفتند تا نشان دهند که یک حقیقت واحد و کلیتی ناگسستنی به نام ملت بزرگ و مسلمان ایران هستند.

خبرگزاری «حوزه»/ حماسه به باد ماندنی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که ملت مسلمان و بزرگ ایران در 29 اردیبهشت 1396 آفرید، قطعاً برگ زرین دیگری به دفتر قطور مردم‌سالاری دینی برآمده از انقلاب اسلامی افزود.

ملت غیور و انقلابی روز جمعه 29 اردیبهشت‌ماه فارغ از همه دسته‌بندی‌های سیاسی، قومی و...، در پاسخ به ندای رهبر فرزانه انقلاب، به پای صندوق رای رفتند تا نشان دهند که یک حقیقت واحد و کلیتی ناگسستنی به نام ملت بزرگ و مسلمان ایران هستند.

این انتخابات با توجه به شرایط پسابرجام در داخل کشور و ناامنی‌های منطقه‌ای در سال‌های اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و تأکیدات مقام معظم رهبری و علما برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی نیز  نشان از همین حساسیت‌هاست و مردم با حضور حداکثری خود سند امنیت و حفظ نظام را امضا می‌کنند.

برگزاری متوسط یک انتخابات در سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، بارزترین نشانه مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی بوده که جذابیت  پوشش چنین حماسه‌ای در شرایط فعلی جهان، 570 خبرنگار از 42 کشور جهان را به ایران کشاند.

در همین رابطه  تنی چند از ائمه ‌جمعه استان اصفهان  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با تقدیر از حماسه‌آفرینی پر از شور و شعور مردم این استان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی، به تبیین دستاوردهای این حضور حماسی و پیام های آن در فضای بین المللی پرداختند که حاصل آن را در ادامه می خوانید:

*مسئولیت رئیس جمهور منتخب

حجت الاسلام سیف­ الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا در بیان مهمترین دستاوردهای حضور میلیونی مردم همیشه در صحنه ایران در عرصه انتخابات و پیام این حماسه به جهانیان اظهار کرد: اقتدار نظام بی شک مهمترین و نخستین پیامی است که از حور پرشور مردم به جهان  و خاصه دشمنان نظام اسلامی مخابره می شود.

وی با بیان اینکه تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و عمل کردن به توصیه های امام راحل از دیگر دستاوردهای حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای است، گفت: عمل کردن به اقتصاد مقاومتی و تلاش برای تحقق اقدام و عمل و نشاط  عمومی جامعه از دیگر دستاوردهای این حماسه آفرینی باشد که توسط رئیس جمهور منتخب باید محقق شود.

امام جمعه شهرضا عنوان کرد: رئیس منتخب نیز در قبال این انتخاب و حضور میلیونی مردم و حماسه سازی آنها مسئول بوده و باید به تک تک مطالبات آنها پاسخ بدهد.

*افزایش اقتدار نظام اسلامی

حجت الاسلام روح الله امینی، امام جمعه نطنز نیز در پاسخ به این سؤال که مهمترین دستاورد حماسه آفرینی مردم در 29 اردیبهشت ماه چه بود؟، گفت: حضور حماسه  ساز مردم، مصونیت و اقتدار نظام اسلامی را افزون تر کرد.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه این حضور میلیونی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را بیشتر کرده و شادی را به ارمغان آورده است،گفت: امروز وظیفه رئیس منتخب  بسیار سنگین تر از قبل است و امیداوریم  دولتمردان به فکر وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی مردم همیشه در صحنه باشند و با اقدام عملی دراین دوره، خواسته های به جا و به حق مردم را تحقق بخشند و پاسخ عملی محبت مردم را باید بدهند.

*حضور حماسی مردم؛ بهترین پشتوانه مسئولان نظام در صحنه بین المللی

حجت الاسلام محمدجواد محمدی، امام جمعه مبارکه نیز با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات، گفت: در کشوری مثل ایران که محتوای حکومت آن اسلامی است و در قالب دموکراسی دینی اداره می شود، حضور میلیونی مردم در عرصه های مختلف بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد:  حضور میلیونی مردم همیشه در صحنه که باعث پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن تا امروز، مدیریت جنگ تحمیلی، خنثی سازی فتنه ها و توطئه ها و عبور از بحران های بزرگ شده است، قطعا اقتدار نظام را بیشتر کرد.

امام جمعه مبارکه یادآور شد: امروز که کشوری  بعد از 38 سال ، انتخاباتی با مشارکت بیش از 70 درصد برگزار می کند، دشمنان را مایوس و دوستان را خوشحال می کند و این مشارکت و حضور میلیونی بهترین پشتوانه برای مسئولان  نظام در صحنه بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت بیش از 70 درصدی به دعوت رهبر معظم انقلاب  رقم خورده است و نخستین پیام  آن لبیک به ندای رهبری است. گفت: این نکته که همه مردم ایران با هر سلیقه و گرایشی  به دعوت رهبری پای صندوق های رای آمدند، مورد تاکید  کارشناسان غربی نیز است.

حجت الاسلام محمدی در پاسخ به این سؤال که وظیفه مسئولین به ویژه رئیس جمهور منتخب در قبال مردم چیست؟، خاطرنشان کرد: قطع به یقین آن قسمتی که متعلق به وظیفه مردم بود به بهترین شکل انجام شد، حال نوبت مسئولین است که از مطالبات مردم غافل نشوند و نسبت به خواسته های آنان با هر سلیقه و گرایشی و رفع مشکلات بیکاری و رکود اقتصادی تدبیری بیاندیشند.

*رئیس جمهور منتخب به وعده ها عمل کند

 حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد هم با بیان این که  خدا را شاکریم که مردم به بهترین شکل ممکن در انتخابات حضور پیدا کردند، گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات، نشان از فهم بالا، بصیرت و بلوغ سیاسی آنان، هوشیاری آنها نسبت به پشتیبانی از نظام اسلامی در این برهه حساس، تقویت اقتدار حاکمیت نظام اسلامی و ادای تکلیف دینی دارد.

امام جمعه نجف آباد ابراز کرد: مردم ایران بار دیگر با حضور باشکوه خود در پای صندوق های رای به جهانیان نشان دادند که ما با هر سلیقه و گرایشی در داخل کشور، به حاکمیت نظام اسلامی  اعتقاد داریم و هرگز روی خوش به دشمنان و بیگانه نشان نخواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: پیام دیگر این حضور پرشور، وحدت و عزت و انسجام درونی در برابر بیگانه است. امروز رئیس جمهور در قبال وعده هایی که به مردم داده باید وفای به عهد کند و از همه ظرفیت های داخلی برای تحقق وعده ها استفاده کند.

*دشمن عقب نشینی معناداری خواهد کرد

حجت الاسلام مرتضی ملکیان، امام جمعه شاهین شهر نیز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از این فرمودند با دشمنان زیادی که اطراف کشور را گرفته اند و وضعیت منطقه  خاورمیانه و جهان و ادامه دار بودن هجمه جبهه استکبار، تنها زمانی کشور بیمه می شود که دشمن بداند با یک ملت یکپارچه 80 میلیونی مواجه است.

وی با اشاره به حضور 41 میلیونی واجدین شرایط در انتخابات، اظهار کرد: مهمترین پیامی که از این حضور میلیونی به جهان انعکاس داده می شود، وحدت و اسنجام درونی ایران در پشتیبانی از نظام اسلامی است و دشمن در برابر مواجه شدن با این حضور پرشور  مردم ایران، قطعا عقب نشینی معناداری خواهد کرد.

امام جمعه شاهین شهر در تبیین وظیفه  رئیس جمهور منتخب عنوان کرد: بر طبق روایات، برای هر چیزی زکاتی است، همان گونه که زکات علم نشر آن است، بنابراین زکات رای  و حضور میلیونی مردم، خدمت صادقانه و تلاش مضاعف مسئولین در صحنه عمل است است.

گزارش: سید امیر حسین ابطحی

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha